ربات تسلا Optimus: سریع‌تر، سبک‌تر و چابک‌تر از همیشه!

ایلان ماسک ویدئوی جدیدی از ربات آپتیموس با قابلیت های جدید منتشر کرد.

ربات انسان نما تسلا نسخه دوم 

ویدئوی جدیدی که از ربات آپتیموس منتشر شد نشان می دهد عملکرد آن به ویژه تعادل و کنترل بدن نسبت به گذشته تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است. ربات جدید می تواند طبیعی تر و زیباتر حرکت کند. ربات انسان نمای ایلان ماسک دستخوش تغییرات زیادی شد و ساختار اولیه خود را تا حد زیادی از دست داده است. ربات جدید شکل اصلاح شده و چابک تری دارد. ربات Optimus Gen2 که به تازگی رونمایی شد آینده جدیدی را برای آن رقم خواهم زد. پیش بینی می شود این ربات از مرز کارخانه ها فراتر رفته و به بخشی از زندگی رومزه ما تبدیل شوند.

میلیاردر معروف به تازگی ویدئوی جدیدی از آخرین نسخه ربات انسان نمای تسلا به نمایش گذاشت. با مشاهده این تصاویر می بینیم که ربات Optimus Gen2 نسبت به نسخه قبلی که در ماه می 2023 رونمایی شده بود، تغییرات زیادی کرده است. زیبایی های طراحی صنعتی و پیچیدگی های قبلی به طور کلی از بین رفته است. نسخه دوم ربات آپتیموس بدنی ساده و حدود 22 پوند سبک تر دارد. مفاصل پاهای آن از الگوهای انسانی الهام گرفته شده است. طراحی شیک تر نسخه دوم فقط مربوط به جلوه ظاهری آن نمی شود. این طراحی کمک می کند ربات انسان نما 30 درصد سریع تر نسبت به گذشته راه برود که در نوع خود پیشرفت زیادی به حساب می آید.

بخشی از این ویدئو جنبه طنز دارد که مربوط به مهارت های رقص ربات است که از رقص ایلان ماسک الگو برداری شده است. او بیشتر در رویدادهای تسلا این حرکات را انجام می دهد. حرکات ربات هنوز انعظاف پذیری لازم را ندارد اما می تواند در آینده نرم تر شود.

ماسک برای اولین بار در سال 2021 از ربات Optimus رونمایی کرده بود. مالک تسلا در این مراسم گفت که هدف از ساخت این ربات "حذف کارهای خطرناک، تکراری و خسته کننده" است. نمونه اولیه ربات در سپتامبر 2022 ساخته شد و در می 2023 یک آپدیت بزرگ دریافت کرد. همانطور که در ویدئوی جدید می توان دید تعادل و حرکات بدنی آپتیموس بهتر شده است و می تواند طبیعی تر و زیباتر حرکت کند. بیشترین پیشرفت در ناحیه دست ها صورت گرفت. نسخه اول آپتیموس هنوز با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند. اما نسخه دوم می تواند با ظرافت بیشتری با اشیای پیرامون خود برخورد می کند. نمونه ای از حرکات را می توان در نحوه برخورد ملایم آن با تخم مرغ دید.

ماسک آینده درخشانی برای آپتیموس تصور می کند و معتقد است که از نظر ارزش تجاری در آینده نزدیک می تواند از صنعت خودروسازی و فناوری خودران آن پیشی بگیرد. او در اولین مراسم رونمایی ربات انسان نمای خود گفت:"کسانی که بصیرت خوبی نسبت به آینده دارند، می دانند که ارزش آپتیموس روزی از تجارت خودرو تسلا پیشی خواهد گرفت. من به حرفم کاملا اعتقاد دارم." ماسک معتقد است که Optimus می‌تواند کارهای مختلفی را برای مالکان خود انجام دهد به عنوان نمونه: انجام کارهایی مانند جابجایی مواد غذایی یا حتی بازی کردن. ربات Optimus تسلا هنوز در مراحل توسعه قرار دارد اما، در حال حاضر توانست توجه طرفداران و منتقدان زیادی را به خود جلب کند.


چاپ