ارتقای عملکرد گجت های جدید اپل با هوش مصنوعی!

اپل از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد گجت های جدید و گوشی های آیفون استفاده می کند.

رویداد wonderlust 2023

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اپل بر خلاف شرکت هایی که سعی می کنند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تغییرات زیادی در محصولات خود به وجود بیاورند، از آن برای بهبود عملکرد دستگاه های خود استفاده می کند.

روز گذشته در رویداد wonderlust 2023 اپل محصولات جدیدی از گوشی های آیفون و اپل واچ به نمایش گذاشت که احتمال پشتیبانی از فناوری هوش مصنوعی را تقویت می کند. ویژگی هایی که تا حد زیادی مربوط به عملکرد دستگاه در تماس های تصویری و عکسبرداری می شود. شرکت کوپرتینویی در رویداد توسعه دهندگان 2023 که ماه ژوئن برگزار شد، هیچ اشاره ای به فناوری هوش مصنوعی نکرد. اما در تمام این مدت مشغول توسعه نرم افزاری بر پایه فناوری هوش مصنوعی بود. نقطه مقابل آنها، شرکت های گوگل آلفابت و مایکروسافت به دنبال تحقق اهداف بلندپروازنه تری با کمک فناوری هوش مصنوعی بودند. البته، سازندگان اصلی این فناوری نوظهور در چند ماه اخیر از مضرات احتمالی بدون قید و بند ابزارهای مبتنی بر AI مانند هوش مصنوعی مولد هشدار داده اند.

رویداد wonderlust2023 اپل واچ9

در آخرین رویدادی که اپل در سال 2023 برگزار کرد اپل واچ های سری 9 با یک تراشه جدید عرضه شد که نسبت به مدل های قبلی قابلیت های آن تا حد زیادی بهبود یافته بود. یک موتور عصبی چهار هسته ای به آن اضافه شد که می تواند محاسبات پیچیده را با دو برابر سرعت فعلی پردازش کند. Apple نام این موتورهای عصبی چهار هسته ای را بلوک های سازنده تراشه نامگذاری کرده است که می تواند عملکرد محاسباتی هوش مصنوعی را افزایش دهد. تراشه هوش مصنوعی می تواند عملکرد سیری، اپلیکیشن دستیار صوتی اپل را تا 25 درصد بهبود ببخشد. علاوه براین، تراشه های مبتنی بر یادگیری ماشین اپل را قادر ساخت تا راه حل جدیدی برای تعامل با دستگاه پیدا کند. به عنوان مثال: افراد می توانند با فشردن انگشت یک دکمه در ساعت به تماس های دریافتی پاسخ دهند، پخش موسیقی را متوقف کنند یا با دو بار ضربه زدن به آن اطلاعاتی دیگری مانند وضعیت آب و هوایی محلی که در آن قرار دارند را مشاهده کنند.

ایده سازندگان اپل واچ سری9 این بود که به مردم راهی برای کنترل دستگاه در زمانی که مشغول خوردن یک فنجان قهوه هستند یا حیوان خانگی را برای هوا خوری به گردش می برند، ارائه دهد. این ویژگی با استفاده از تراشه های مبتنی بر AI امکانپذیر است. دستگاه بسیار حساس است و می تواند حرکات خیلی خفیف مانند جریان خون را شناسایی کند.

رویداد wonderlust2023 آیفون15

شرکت یک ویدئوی ضبط شده از عملکرد بهبود یافته سری جدید گوشی های آیفون را به نمایش گذاشت. در بخش دوربین یک حالت پرتره به آیتم ها اضافه شده است که می توان پس زمینه تصاویر را به کمک قدرت محاسباتی هوش مصنوعی محو کند. فقط کاربران برای استفاده از این ویژگی، باید آن را روشن کنند. با فعالسازی آن، دوربین می تواند خودکار تضخیص دهد که فرد در کادر قرار گرفته است یا نه تا بعد از آن داده های مورد نیاز برای محو کردن پس زمینه را جمع آوری کند.

اپل تنها سازنده گوشی های هوشمند نیست که هوش مصنوعی را به سخت افزار خود اضافه کرده است. برای مثال، گوشی های گوگل پیکسل به کاربران اجازه می‌دهند افراد یا اشیاء ناخواسته را از تصاویر خود پاک کنند.


چاپ