اضافه شدن قابلیت چت صوتی به هوش مصنوعی Bing

مایکروسافت قابلیت چت صوتی را به نسخه دسکتاپ هوش مصنوعی مولد Bing اضافه می کند.

chat bot

طبق گزارش اینگجت؛ چت بات Bing در آینده نزدیک می تواند از فرمان های صوتی و تبدیل متن به گفتار در خروجی، پشتیبانی کند. شما می توانید با نسخه دسکتاپ بینگ گفتگو کنید یا حتی از چت بات بخواهید پاسخ شما را با صدای بلند بخواند. این شرکت قصد دارد قابلیت چت صوتی را به موتور جستجوی Edge رایانه های شخصی اضافه کند. چت بات از فناوری 4GPT- شرکت آمریکایی OpenAI استفاده خواهد کرد.

غول فناوری در آخرین اطلاعیه بینگ نوشت: "ما می دانیم که بسیاری از شما علاقه مند به استفاده از فرمان های صوتی در تلفن همراه هستید." این ویژگی ابتدا در نسخه موبایل هوش مصنوعی مولد بینگ ارائه شد. اما، به نظر می رسد شرکت سازنده قصد دارد ویژگی جدید را در دسترس کاربران نسخه دسکتاپ نیز قرار دهد. کاربران کافی است فقط روی نماد میکروفون در کادر چت Bing ضربه بزنند تا بتواند با هوش مصنوعی صحبت کنند.

این ویژگی در حال حاضر از زبان های انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی و ماندارین پشتیبانی می کند. اما در آینده نزدیک از زبان های بیشتری را پوشش می دهد. ربات چت علاوه بر اینکه می‌تواند به سادگی از طریق صحبت کردن سؤالات خود را بپرسد، بلکه قادر است پاسخ‌های متنی خود را به صورت گفتار در اختیار کاربران قرار دهد. مایکروسافت به کاربران پیشنهاد کرد می توانند برای شروع از چت بات بپرسند: «سخت‌ترین زبانی که می‌شناسی چیست؟» هوش مصنوعی به راحتی می تواند این سئوالات را پاسخ دهد.


Microsoft در هفته های اخیر اعلام کرده بود که قصد دارد برنامه دستیار صوتی کورتانا نسخه ویندوز را کنار بگذارد. احتمالا به این خاطر است که می خواست قابلیت پشتیبانی صوتی را در نسخه دسکتاپ فعال کند. البته، در اعلامیه شرکت گفته شده است که "کاربران می توانند همچنان از قابلیت های هوش مصنوعی در ویندوز و مرورگر اج استفاده کنند." منظور اصلی آن، اضافه شدن سرویس بینگ چت به مجموعه برنامه های مایکروسافت365 کوپولیت است که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در برنامه های این شرکت استفاده می کند.


چاپ