کمک هوش مصنوعی گوگل به یک آژانس مسافرتی!!

یکی از آژانس های گردشگری قصد دارد از چت بات گوگل برای برنامه ریزی سفرها و رزرو هتل مسافران استفاده کند.

هوش مصنوعی گوگل

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ مدیر فناوری آژانس گردشگری آنلاین Priceline اعلام کرد این آژانس می خواهد از چت بات گوگل به عنوان نگهبان شخصی مسافران استفاده کند.

مدیر بخش IT در ادامه گفت:"شما به کمک هوش مصنوعی میتوانید در محدوده زمانی کریسمس که از اوایل نوامبر تا اوایل ژانویه ادامه دارد، به راحتی هتل رزرو کنید. ابزارهای ابری گوگل به پریس آنلاین دسترسی به هوش مصنوعی مولد را می دهد. فناوری جدید قادر است قیمت هتل ها را از داده های موجود استخراج کند و از صحت آن مطمئن شود."

گوگل فرصت خوبی پیدا کرد تا از طریق کمک به کسب و کارهای مختلف، بتواند فاصله خود را از شرکت های ارائه دهنده خدمات ابری مانند آمازون و مایکروسافت کمتر کند. از طرف دیگر، آژانس Priceline هم می تواند با کمک فناوری جدید با رقبای دیگر رقابت کند. تعدادی از این آژانس های گردشگری در حال بررسی نحوه واکنش مسافران به هوش مصنوعی هستند.

یکی از این رقبا، آژانس مسافرتی Expediahاست که از ChatGPT در یک اپلیکیشن استفاده کرد. راتی مورتی، مدیر ارشد بخش IT شرکت گفت:«قابلیت جدید مکان هایی را به مسافران پیشنهاد می دهد و مسافران می توانند تورهای گردشگری متناسب با آن را رزرو کنند.»

آژانس Expedia و Kayak سایت های گردشگری هستند که به شرکت Booking Holdings تعلق دارند. آن ها تمام خدمات خود را با ChatGPT یکپارچه کردند.
توماس کوریان، مدیرعامل بخش Google Cloud گفت:" توانایی ساخت برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی که گوگل پیشگام آن بود، توجه کسب‌وکارهای زیادی را به خود جلب کرده است." البته، نحوه تأثیر پیش‌نمایش رایگان شرکت‌ها بر سودآوری Google Cloud هنوز مشخص نیست!

برادبک گفت که هوش مصنوعی گوگل برای صدها توسعه‌دهنده نرم‌افزار در Priceline فرصت شغلی ایجاد می‌کند. Priceline در حال حاضر از قابلیت های جستجوی گوگل برای شبکه های داخلی کارکنان استفاده می کند. مدیران این آژانس معتقدند هوش مصنوعی گوگل می تواند مشتریان بیشتری را برای مکان های گردشگری معروف جذب کند.


چاپ