هوش مصنوعی 80% مشاغل را تحت تاثیر قرار می دهد!!

تحقیقات جدید نشان می دهد 80% مشاغل در ایالات متحده تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار می گیرند.

gpt-4

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با همکاری شرکت OpenAI میزان تاثیر پذیری هوش مصنوعی را در مشاغل آمریکا مورد بررسی قرار دادند. خالق چت بات معروف ChatGPT آماری در خصوص این موضوع منتشر کرد که در برداشت اول می تواند بسیار نگران کننده باشد. محققان این شرکت با همکاری دانشگاه بر اساس مدل زبانی جدید GPT-4 پیامدهای این فناوری جدید را مورد بررسی قرار دادند. البته آن ها معتقدند، آینده را نمی توان پیش بینی کرد اما، به نظر آن ها مدل زبانی GPT می تواند حداقل روی 10 درصد از کار بیشتر از نصف مشاغل این کشور تاثیر بگذارد. به علاوه، پیش بینی می شود مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی روی 19% از مشاغل حدود 50% تاثیر گذار باشد.

هدف محققان دانشگاه و محققان شرکت OpenAI از پژوهش جدید این بود که بفهمند استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل گوناگون تا چه اندازه قادر است زمان انجام کارها را کاهش دهد. آن ها می خواستند ببینند مدل های زبانی GPT می تواند این زمان را حداقل تا 50% درصد کاهش دهد یا خیر!

مدل زبانی جدید GPT-4 بعد از بررسی داده ها اعلام کرد حدود 80% از مشاغل موجود در ایالات متحده به صورت کامل تحت تاثیر این تکنولوژی قرار خواهند گرفت. این نتایج به این معنا نیست که هوش مصنوعی جایگزین مشاغل مورد بحث خواهد شد. این فناوری فقط می تواند به کارکنان کمک کند وظایف خود را در مدت زمان کمتری انجام دهند.

اما محققان بر خلاف گزارش GPT-4 پیش بینی می کنند دست کم 15 شغل به طور کامل تحت تاثیر این فناوری قرار می گیرند. مشاغلی مانند ریاضی‌دانان، کارشناسان مالیاتی، تحلیلگران بازارهای مالی، نویسندگان، طراحان سایت و ... . شغل‌های دیگری هم مانند پژوهشگران، مترجمی، کارشناسان روابط عمومی و متخصصان جانورشناسی تا ۸۰ درصد در معرض آن قرار خواهند گرفت.

مدل زبانی GPT-4 مشاغلی مانند حسابداری، خبرنگاران، تحلیلگران خبر و روزنامه‌نگاران، معاونان اداری، وکلای حقوقی و تحلیلگران سیاست‌های تغییرات اقلیمی را از جمله مشاغلی اعلام کرد که به‌طور کامل در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند. علاوه بر این موارد، مشاغلی مانند برنامه نویسان حوزه بلاک‌چین بیش از ۹۰ درصد تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهند بود.


چاپ