چگونه سرقت ادبی ChatGPT را تشخیص دهیم؟!

هفته اخیر ربات ChatGPT به یکی از مباحث داغ در دنیا تبدیل شده است. تعدادی آن را فرصت و تعدادی هم به عنوان تهدید می بینند.

chatGPT رباتاما در این بین، زنگ خطر برای دانشگاهیان، استادان و ویراستاران به صدا در آمد. آن ها نگرانند به واسطه این هوش مصنوعی آمار سرقت های ادبی افزایش پیدا کند.

براساس گزارش دیجیتال ترندز؛ در حال حاضر چت ربات ها به ویژه ChatGPT به یکی از مباحث داغ روز تبدیل شده اند. اما به لطف پاسخ‌های دقیق آن، دانشگاهیان، مربیان یا ویراستاران همگی با موج فزاینده سرقت ادبی توسط هوش مصنوعی سروکار دارند. ابزارهای قدیمی تشخیص سرقت ادبی احتمال دارد نتواند کمک زیادی به آن ها کند. در این مقاله قصد داریم چند روش تشخیص سرقت ادبی ChatGPTرا به شما معرفی کنیم. ابزارهای آنلاین تشخیص سرقت ادبی عبارتند از:


ابرازهای تشخیص

آخرین نسخه ChatGPT استارتاپ OpenAI در نوامبر 2022 بر روی قدرت چت بات تمرکز کرده است. این قابلیت به کاربران معمولی (یا حرفه ای) اجازه می دهد طبق دستور متنی که به ربات هوش مصنوعی می دهند مقالات قابل فهمی تولید کند یا مسائل ریاضی مبتنی بر متن را حل کند.
برای خواننده مبتدی، محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک مقاله معتبر تلقی شود، به همین دلیل است که دانش‌آموزان عاشق این ربات هستند و معلمان از آن به شدت متنفرند.

یکی از مشکلات بزرگ این ربات تولید کننده محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، این است که می تواند به صورت شمشیر دولبه عمل کند. به عبارت دیگر، آنها با استفاده از زبان طبیعی و دستور زبان می توانند محتوای اصلی را به گونه ای تغییر دهند که منحصر به فرد به نظر برسد. در این جا چندین روش وجود دارد که بتوان کپی رایت ربات چت جی.پی.تی را تشخیص داد. این روش ها شامل:

ابزار تشخیص متن کپی GPT-2ابزار GPT-2 شرکت OpenAI:

ابزار تشخیص متن کپی رایتر GPT-2 که توسط شرکت OpenAI ساخته شد می تواند متن تولید شده ChatGPT را تشخیص دهد. این ابزار رباتی دارد که می‌تواند متن چت بات را تشخیص دهد. استفاده از این ابزار بسیار راحت است. کاربران کافی است فقط متن مورد نظر خود را در فیلد متنی آن وارد کنند. این ابزار بلافاصله می تواند تشخیص دهد این متن توسط انسان تولید شده یا ربات!

دو ابزار دیگری هم علاوه بر آن وجود دارند که عبارتند از Writer AI Content Detector و Content at Scale . شما می توانید آدرسURL متن مورد نظر خود را در کادر مورد نظر وارد کنید یا این که به صورت دستی متن خود را اضافه کنید. میزان احتمال این که متن توسط انسان یا ربات تولید شده باشد در خروجی به صورت درصد نشان داده می شود.

ابزار GPTZero

ابزار GPTZero

GPTZero یک ابزاری است که در پلتفرم Streamlit ارائه شده است. این ابزار توسط دانشجوی دانشگاه پرینستون ادوارد ذن به وجود آمده است. این ابزارتوسط مدل "algiarism" (مدل هوش مصنوعی) توسعه یافته بنابراین نحوه عملکرد آن با بقیه ابزارها فرق دارد.

این روش از یک روشی به نام burstiness استفاده می کند. این ویژگی به طول جمله و چندین عامل دیگر دقت می کند. طول جمله در متن هایی که توسط انسان ها تولید می شود متنوع است اما، طول جمله های هوش مصنوعی اغلب یکنواخت هستند. در این روش، متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقابل متن تولید شده توسط انسان رتبه‌بندی می شود. هر چه طول متن متغییر باشد، احتمال آن که متن توسط انسان تولید شده باشد بیشتر است.


اگر به تازگی وسوسه شده اید که از یک ربات چت مانندChatGPT، Notion یا YouChat برای تولید یک محتوای یونیک استفاده کنید، لطفا این کار را انجام ندهید. استفاده مجدد از یک محتوا توسط ربات حتی اگر از پایگاه داده خود گرفته شده باشد، همچنان یک سرقت ادبی محسوب می شود.


چاپ