هوش مصنوعی با قابلیت تبدیل متن به ویدئو

محققان هوش مصنوعی ساختند که می تواند بر اساس دستورات متنی، فیلم بسازد.

تبدیل متن به ویدئو
احتمالاً در مورد هوش مصنوعی های مانندDall-E ، Stable Diffusion و Midjourney که قادر هستند متن را به تصویر تبدیل کنند شنیده اید. محققان به تازگی هوش مصنوعی ساختند که می تواند متن را به ویدئو تبدیل کند.

گوگل و متا قابلیت‌های تبدیل متن به ویدیو خود را در ماه های اخیر منتشر کرده اند، اما این فناوری پیشرفته به انتشار عمومی نرسید. اگر مدتهاست که منتظر انتشار آن هستید نا امید نشوید، هوش مصنوعی QuickVid به کمک شما آمده است. QuickVid می تواند با تایپ یک دستور، تصاویر ویدئویی مربوط به آن را به شما نشان دهد. این کار معادل تولید هزاران عکس توسط هوش مصنوعی Stable Diffusion و مونتاژ آنها در غالب یک ویدیو نیست. اما می تواند وارد بازار رقابت شود و توسعه پیدا کند.

ای هوش مصنوعی در گام اول، بر اساس درخواست شما یک اسکریپت تولید می کند. به عنوان مثال اگر شما تایپ کنید: "ویدئویی از پرواز پهپاد DJI بر فراز فضانوردی در مریخ"؛ هوش مصنوعی یک داستان کامل و ۷۹ کلمه ای از روی این دستور می نویسد، سپس داستان را با انتخاب صدای گوینده مرد یا زن ترکیب می کند. ویدیوی پس‌زمینه انتخاب شده در این ویدئو از آرشیو رایانه یا گوشی گرفته شده است. ظاهراً فیلم‌های زیادی از «فضانوردان در مریخ» وجود دارد.

هوش مصنوعی QuickVid اسکریپت ها را به عنوان تصاویر کوچک تولید شده توسط Dall-E API اضافه می کند. سازنده QuickVid در مصاحبه‌ای با TechCrunch، گفت: "نسخه به روز رسانی آن همراه با امکانات بیشتر در در ژانویه 2023 منتشر خواهد شد.QuickVid علاوه بر امکانات بالا، می تواند از آواتارها هم پشتیبانی کند."

در سال آینده می‌توان شاهد عرضه این هوش مصنوعی به همراه امکانات بیشتر بصری مانند قابلیت پشتیبانی ازعینک‌های واقعیت افزوده و هدست‌های واقعیت مجازی پیشرفته‌تر بود.


چاپ