ربات های خودران در هتل های کره جنوبی به کار گرفته شدند

ربات‌های خودران مبتنی بر Plug & Drive (PnD) هیوندای در هتل‌های کره جنوبی مشغول به کار شدند.

ربات های مبتنی بر PnD
هیوندا به تازگی از ربات های مبتنی بر PnD رونمایی کرد. PnD یعنی متصل کن و حرکت کن، نام دارد. اما این عبارت به چه معناست؟!
طبق گزارش های فن تک؛ ماژول های‌ PnD می‌توانند به وسایل گوناگونی متصل شوند و آن ها را حرکت دهند. این ربات‌ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. بخشی از آن به عنوان واحد ذخیره‌سازی یکپارچه در قسمت بالای چرخ ها قرار دارد. علاوه بر این، نمایشگری که به بالای این ربات متصل می باشد می تواند اطلاعات را به مشتریان نمایش دهد. پلت فرم ماژولار PnD، از قسمت های مختلف مانند فرمان هوشمند، ترمز، درایو الکتریکی چرخ و سخت افزار تعلیق، محرک فرمان 360 درجه و همچنین چرخش هولونومی ساخته شده است.


این ربات، از فناوری سنجش از راه دور LiDAR و حسگرهای دوربین برای حرکت استفاده می‌کند و قابلیت رانندگی خودکار آن این امکان را به ربات می دهد که بهترین مسیر را برای تحویل بسته‌ها به گیرندگان پیدا کند. به علاوه، این ربات ها می توانند اشیاء ثابت یا متحرک را تشخیص دهند و از برخورد با آن‌ها اجتناب کنند. در نتیجه، این ویژگی قابلیت تحویل سریع را فراهم می آورد. اولین دسته از این ربات ها در هتل رولینگ هیلز به کار گرفته شدند. این ربات ها، هر روز از ساعت 8 شب تا 10 شب کار می کند و با دریافت سفارش از طریق برنامه پیام رسانی Kakao Talk برای مهمانان غذا و نوشیدنی می برد.

ربات‌های تحویل؛ مبتنی بر PnD با استفاده از فناوری رانندگی خودکار و قابلیت‌های اجتناب از برخورد با موانع، بسته ها را سریع‌تر و با ایمنی بیشتری تحویل می دهد. دونگ جین هیون، رئیس آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای گفت: "هدف ما این است خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهیم مقرون به صرفه، ایمن و راحت باشد. بنابراین برای رسیدن به این هدف به آزمایشات خود ادامه می دهیم."


چاپ