هنر هوش مصنوعی در تصویرسازی

نوربرت شورنر از فناوری یادگیری ماشینی برای ترجمه متن به تصویر استفاده می کند ، او هنر هوش مصنوعی ، تصویرسازی را دوباره تعریف می‌کند

Enerative Adversarial Network یا GAN یک چارچوب یادگیری ماشینی است که می‌تواند داده‌های جدیدی اعم از تصویر، صدا یا ویدیو را با تجزیه و تحلیل و تبدیل مجموعه‌های داده بزرگ ایجاد کند. این فناوری پشت Deepfakes است که اخیراً به دلیل پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست و آسیب رساندن به شهرت، جنجال‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.
با این حال، در دستان هنرمند و عکاس آلمانی نوربرت شوئرنر، یک GAN به یک همکار هنری تبدیل شده است. او با استفاده از خطوط متنی مختصر در چارچوب، فایل‌های دیجیتال PNG تولید می‌کند که در عین حال جذاب و آزاردهنده هستند. آنها مفاهیم متعارف هنرسازی و همچنین درک ما از آنچه را که هنگام نگاه کردن به یک تصویر می بینیم، به چالش می کشند.
نمایشگاه «دکوی» او که در حال حاضر در کلیسای کوچک احیای گوتیک در فیتزرویا لندن در معرض دید عموم قرار دارد، 14 قطعه انتزاعی و وهم انگیز را گرد هم می آورد که با کمک GAN تولید شده اند.
در ادامه پروژه ای با عنوان تصاویری که هرگز نگرفتم، رابطه بین متن و تصویر، خلقت و ادراک را بررسی میشود.
این نمایشگاه به دو بخش تقسیم می شود: بخش اول شامل مجموعه ای از صفحات مملو از متن است که عکاس آنها را به نمودارهای چشم پزشکان تشبیه می کند. شورنر توضیح می دهد: «آنها تصاویر و برخوردهای عکاسی را توصیف می کنند.
بخش دوم متون را به یک «مولد داستان به تصویر» می‌بیند، یک سیستم مبتنی بر GAN که بر روی مجموعه داده‌های تصویری یادگیری ماشینی آموزش داده شده است تا به آنچه به صورت مکتوب توضیح داده شده شکل بصری بدهد.


هنر هوش مصنوعی: "تخیل جدید در کار"
شورنر این آثار را به‌عنوان «جهان‌هایی که توسط تخیل جدیدی در کار ارائه می‌شود، هوشی غیر از خود ما» توصیف می‌کند. آنها گلهای عاشقانه ناشناخته ای هستند که از حوزه های اطلاعات ناآشنا بیرون آمده اند.

فراتر از باز کردن چشمانمان به قابلیت‌های زیبایی‌شناختی هوش مصنوعی، او همچنین از ما می‌خواهد که در نحوه ارتباط خود با هنر تجدید نظر کنیم. او با اشاره به «این عصر بار حسی و بصری»، این سوال را مطرح می‌کند که آیا تا به حال زمان کافی را در مقابل یک تصویر سپری کرده‌ایم - یا آنقدر به کوتاه‌مکنی عادت کرده‌ایم که نمی‌توانیم آن را با دقت به خاطر بسپاریم. تصاویری که دیده‌ایم در ذهن ما تحریف می‌شوند، مانند تصاویری که توسط سیستم مبتنی بر GAN او ایجاد شده است.
او نتیجه می گیرد: "من می خواهم پیشنهاد کنم این ناتوانی در نگه داشتن حقایق و تجربیات، وسعت تخیل ما را محدود می کند و می تواند سلامت عاطفی ما را به چالش بکشد."


های فن تک شما را به تماشای تصاویر این آثار دعوت میکند.


چاپ