نقاشی با هوش مصنوعی تنها با نوشتن موضوع

به راحتی با نوشتن یک متن ،هوش مصنوعی هرآنچه در ذهن شما است را طراحی میکند.چراکه انویدیا- NVIDIA یک نسخه نمایشی هنری جدید هوش مصنوعی به نام . GauGAN2، که تصاویری را با دقت از متن تولید می کند معرفی نموده است

انویدیا آخرین نسخه دموی نقاشی هوش مصنوعی NVIDIA Research، GauGAN2 را معرفی کرد. این مدل از یادگیری عمیق پشتیبانی می کند و اکنون دارای ویژگی متن به تصویر است. در حالی که نسخه اصلی فقط می‌توانست یک طرح کلی را به تصویری دقیق تبدیل کند، GauGAN 2 می‌تواند تصاویری را از عباراتی مانند "غروب آفتاب در ساحل" تولید کند، که سپس می‌تواند با صفاتی مانند "ساحل صخره‌ای" یا با تغییر "غروب آفتاب" اصلاح شود. GauGAN توسط شبکه‌های مولد (GAN) پشتیبانی می‌شود.
در این مقاله های فن تک اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیارتان میگذارد.

NVIDIA می‌نویسد: «با فشار دادن یک دکمه، کاربران می‌توانند یک نقشه تقسیم‌بندی ایجاد کنند، یک طرح کلی سطح بالا که مکان اشیاء را در صحنه نشان می‌دهد. از آنجا، آن‌ها می‌توانند به طراحی روی بیاورند، صحنه را با طرح ها با استفاده از برچسب‌هایی مانند آسمان، درخت، صخره و رودخانه تغییر دهند و به قلم موی هوشمند این امکان را می‌دهند که این ها را در تصاویر خیره‌کننده بگنجاند.
شما می‌توانید GauGAN2 را در نسخه‌های نمایشی NVIDIA AI امتحان کنید. همچنین می توانید آن را در ویدیوی منتشر شده در پیج اینستاگرام های فن تک مشاهده کنید.
با افزودن قابلیت های متن به تصویر، نسخه جدید GauGAN قابل تنظیم تر است و می توان آن را بسیار سریع تر تنظیم کرد. حتی یک طرح سریع به اندازه تایپ یک عبارت انجام میشود. آخرین نسخه همچنین یکی از اولین مدل‌های هوش مصنوعی است که چندین حالت، متن، تقسیم‌بندی معنایی، طرح و سبک را در یک شبکه GAN ترکیب می‌کند.

GauGAN2 gif 1

نقطه شروع مبتنی بر متن شما، مانند «محدوده کوه پوشیده از برف»، می‌تواند با طراحی بیشتر سفارشی شود. می‌توانید درخت‌ها را اضافه کنید، ارتفاع و اندازه اشیاء را تغییر دهید، ابرها را به آسمان اضافه کنید و خیلی چیزهای دیگر. و سپس GauGAN2 یک تصویر جدید و اصلاح شده برای شما تولید می کند.
همچنین نیازی نیست که ایده های خود را بر اساس واقعیت نگه دارید. GauGAN2 ممکن است برای هنرمندان مفهومی مفید باشد، زیرا می توانید دنیاهایی را با دو خورشید بسازید، مانند Tatooine در جنگ ستارگان. NVIDIA می نویسد، "این یک فرآیند تکراری است، که در آن هر کلمه ای که کاربر در کادر متن تایپ می کند، بیشتر به تصویر ایجاد شده با هوش مصنوعی اضافه می کند."
در این مرحله، GauGAN2 بر روی 10 میلیون تصویر منظره با استفاده از ابررایانه NVIDIA Selene، که در بین 10 ابرکامپیوتر قدرتمند جهان قرار دارد، آموزش دیده است.
به نظر میرسد این پروژه‌ هیجان‌انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی در چند سال آینده  پیشرفت دوچندانی بکند و باعث شگفتی شود.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ