رونمایی از ربات های سامسونگ در در نمایشگاه CES 2021

در نمایشگاه CES 2021 سامسونگ از بات هندی((Bot Handy)ربات نوآورانه ای که با چند دوربین و یک بازو و دو چشم دیجیتالی که از پس کارهای زیادی برمی آید رونمایی کرد. . این ربات توانایی برداشتن لباس، پرکردن ماشین ظرف شویی، چیدن میز و ریختن نوشیدنی داخل لیوان را دارد و حتی می تواند نوشیدنی را برایتان بیاورد.


ربات جدید (Samsung Bot Handy) با استفاده از یک دوربین و سیستم هوش مصنوعی می تواند اشیای مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد. در کنفرانس مطبوعاتی CES 2021، رئیس بخش تحقیقات سامسونگ، سباستین سئونگ در صححنه حاضر شد و اعلام کرد، قرار است ربات بات هندی در آشپزخانه و اتاق نشیمن و هر جای دیگری در خانه که ممکن ایست به کمک نیاز داشته باشید در نقش همیار حضور داشته باشد. در فرم فعلی Bot Handy ، رباتی بلند و باریکاست که روی بدنه اش رنگ های سفید و مشکی موج میزند. این ربات خانگی دو چشم دیجیتالی دارد که هنگام حرکت در جاهای مختلف، فرم و احساس آن ها تغییر می کند، ربات سامسونگ یک بازو با سه نقطه لولا دارد تا در عمل دستی نظیر دست انسان با شانه و آرنج و مچ را شاهد باشیم، در انتهای این بازو، دستی گیره مانند به چشم می خورد تا Bot Handy بتواند اشیای مختلف را بردارد، در بخش بالایی بدنه ی ربات و روی دست، دوربین هایی تعبیه شده اند تا Bot Handy توانایی تشخیص اشیای مختلف را داشته باشد. ربات سامسونگ با اتکا بر پایه ای غلتک مانند به حرکت درمی آید و در نقاط مختلف خانه جابه جا می شود. این ربات می تواند از یک طرف به طرفی دیگر بچرخد و خودش را بالا ببرد تا به اشیائی دسترسی پیدا کند که در ارتفاعات بلندتر هستند.کمپانی کره ای سامسونگ میگوید ربات Bot Handy جهت مقدار وارد کردن نیرو برای در دست گرفتن میتواند مواد اولیه ای که اشیای مختلف از آنها ساخته شده اند را تعیین و ارزیابی کند.و به نحوی ساخته شده است که بتواند اشیای مختلف داری اندازه و وزن و فرم را از جایشان بلند کند.
سامسونگ نسخه ی به روزشده ی Bot Care دستیار و همراهی رباتیک را نیز به نمایش گذاشت که نخستین بار در سال 2019 معرفی شه بود.این ربات سامسونگ تا حد زیادی همچون دستیاری شخصی عمل می کند و کارهای مختلفی انجام می دهد. . برای مثال، Bot Care یادآوری می کند در وسط کارکردن استراحت کنید یا قرار است به زودی جلسه ی کاری داشته باشید و در طول روز برایش نوتیفیکیشن یادآوری ارسال می‌کند. این محصول تا حدی شبیه ربات فیلم WALL-E بوده و در قسمت سر آن نمایشگر تبلت مانندی قرار گرفته که برای چت‌های تصویری بکار می‌رود. این دو ربات ظاهرا در آینده نزدیک در سبد محصولات واقعی سامسونگ برای ارائه به مردم قرار نمیگیرد.

samsung bots ces 2021

 

ولی ربات دیگری از کمپانی سامسونگ به نام +JetBot 90 AI احتمالا در سال جاری عرضه خواهد شد. این ربات در واقع نوعی جاروبرقی رباتیک است که از اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) و یک حسگر سه بعدی و هوش مصنوعی استفاده می کند تا اشیای مختلف را بتواند شناسایی و به خوبی از کنار موانع مختلف در خانه عبور کند، به گفته سامسونگ +JetBot 90 AI به قدری هوشمند است که می تواند از اشیای شکننده همچون گلدان فاصله بگیرد و به اشیائی نظیر اسباب بازی های کودکان نزدیک تر شود که عموما شکننده نیستند.

JetBot 90 AI

اروبرقی رباتیک سامسونگ به دوربینی داخلی مجهز است که امکان می دهد زمانی که در خانه نیستید، حواستان به حیوانات خانگی باشد و نیز کاربر می‌تواند اتاق‌هایی که باید تمیز شوند را مشخص کرده و پیشرفت ربات را از طریق اپ موبایل پیگیری کند. JetBot حین قرارگیری در پایه شارژ مخزن زباله را به طور اتوماتیک تخلیه می‌کند بنابراین دیگر نیازی به آلوده کردن دستان نخواهد بود. در نیمه نخست سال 2021 این ربات جاروبرقی روانه بازار ایالات متحده امریکا میشود.

 


چاپ