فراخوان صندوق و نوآوری برای جذب شرکت های فعال در هوش مصنوعی

صندوق و نوآوری با انتشار فراخوان عمومی قصد دارد در زمینه های دستیار هوشمند مبتنی بر ربات های 3GPT، NLP و ML شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی را جذب کند.

اطلاعیه  صندوق و نوآوری ریاست جمهوری
براساس گزارش وب سایت این صندوق؛ صندوق و نوآوری ریاست جمهوری با همکاری بانک ملی مرکزی در نظر دارد رویدادی را برای شناسایی شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی برگزار کند. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است از تجربه و دانش این شرکت ها در بخش سیاست گذاری پولی و ارزی کشور استفاده شود. این رویداد با عنوان " دوشنبه‌های استارتاپی" و "پیوند" با همکاری تعدادی از شرکت های با تجربه بخش خصوصی برگزار شود.

هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی شرکت هایی است که می توانند از دستیارهوشمند مبتنی بر ربات های 3GPT، NLP و ML در حوزه های سیاست گذاری بانکی و پولی کشور استفاده کنند. طبق اطلاعیه ای که منتشر شده است، سرمایه‌پذیران شامل شرکت ها و دارندگان ایده های نوآورانه، شرکت های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران ریسک پذیر، صندوق‌های مختلف، پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور و سایر علاقه‌مندان می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند.

متقاضیان برای شرکت در این طرح باید فرمی که در این سایت قرار داده شده است را تکمیل نموده و تا 20 اسفند سال جاری به این نهاد ارسال کنند.
پس از انتشار فراخوان و شناسایی افراد یا شرکت های صاحب ایده، کارگاه های آموزشی و جلسه های مانیتورینگ برای توانمند سازی این گروه ها برگزار خواهد شد. سپس گروه ها و هسته های فناور به سرمایه گذاران ریسک پذیر معرفی می شوند. در آخرین مرحله نیز، تسهیلات لازم در اختیار این استارتاپ ها قرار داده می شود.


چاپ