آغاز طرح ملی آموزش برنامه نویسی در سراسر کشور!

وزارت ارتباطات قصد دارد نهضت ملی آموزش برنامه نویسی برای کودکان سنین دبستانی و دانش آموزان دوره متوسطه را، آغاز کند.

برنامه نویسی کودکان

براساس گزارش های فن تک؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در یک جلسه مطبوعاتی گفت:"این وزارتخانه طبق برنامه هفتم توسعه این طرح را با هدف افزایش سهم بخش فناوری در تولید ناخالص داخلی طراحی و به اجرا در می آورد."

میثم عابدی، معاون وزیرارتباطات در خصوص این طرح افزود:" مدرسه فنانو به عنوان محل فراگیری آموزشی ربان برنامه نویسی و با همکاری شبکه آموزش صدا و سیما به عنوان یک مدرسه تابستانی مهارت محور راه اندازی گردیده است."

وی در مورد شرایط استفاده از این مدرسه گفت:"استفاده از آموزش های مدرسه فنانو به صورت کامل رایگان است. استراتژی بلند مدت وزارتخانه با اجرای این طرح بالا بردن سطح استاندارد آموزشی و کیفی محتوا و محیط آموزشی کودک و نوجوان، بالا بردن سطح علمی و سواد دیجیتال فردی و خانواده، سازماندهی محیط های آموزشی قابل دسترس برای نسل آینده اعلام شده است."

این طرح از اواسط تیرماه با پخش محتواهای آموزشی در شبکه آموزش شروع شد و در اواخر تابستان با برگزاری آزمون مهارت و صدور گواهی معتبر به کار خود پایان می دهد.
محمداحسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با این ایده اضافه کرد:"آموزش کودکان و دانش آموزان دوره متوسطه به صورت جداگانه انجام می شود. برای برگزاری کلاس های رایگان برنامه نویسی و طراحی وب سایت از متدهای آموزشی سرم گرم کننده مطابق با روحیه نسل جدید استفاده شده است. هم اکنون آموزش ها به زبان خیلی ساده و روان از طریق شبکه آموزش در حال پخش می باشد."

به موازات پخش محتواهای آموزشی در شبکه آموزش، تمام محتواها در پلتفرم جامع آموزشی "ماه" به صورت آنلاین در دسترس تمام دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفته است. علاقه مندان می توانند از طریق ثبت نام و حضور در سامانه ماه حضور خود را به صورت رسمی در این کلاس ها اعلام کنند.


چاپ