اپل برای خرید اقساطی به سوابق مالی کاربران نگاه می کند!

اپل برای خرید اقساطی، به سوابق خرید و تراکنش های شما در اپ استور نگاه می کند.

اپ استور

براساس گزارش وب سایت اینگجت؛ شرکت اپل برای خرید اقساطی یا همان سرویس "الان بخر بعدا پولشو بده"، عادات مالی کاربران را مورد ارزیابی قرار می دهد. تحلیل گر معروف مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ به تازگی اعلام کرد Apple خریدهای قبلی و سوابق تراکنش های مالی را بررسی می کند و براساس آن به شما وام می دهد. به نظر می رسد غول فناوری قصد دارد بر اساس خریدهای شما در فروشگاه‌های زیر مجموعه، میزان تراکنش‌های App Store یا حتی میزان نقل و انتقال وجوه در سرویس Apple Cash شرایط اقساطی را بپذیرد.

این که آیا قبلا برای اپل کارت درخواست داده‌اید یا نه و همینطور پرداخت هایی که با استفاده از کارت های بانکی خود که به Apple Pay متصل است، می تواند بر میزان مبلغی که شرکت به شما وام می‌دهد تاثیرگذار باشد. بلومبرگ با بررسی درخواست وام هایی که از سوی شرکت Apple Financing که در واقع زیر مجموعه شرکت اپل محسوب می شود، توانست این اطلاعات را بدست بیاورد.

غول فناوری آمریکا برای اولین بار در رویداد WWDC ژوئن 2022 از ارائه سرویس «حالا بخرید، بعدا پرداخت کنید» در Apple Pay خبر داده بود. این شرکت تصمیم داشت سرویس جدید را در اواخر همان سال راه اندازی کند اما، نتوانست به وعده خود عمل کند. Gurman در آن زمان گفت که علت این تاخیر به خاطر «چالش‌های فنی و مهندسی پیچیده در ارائه این سرویس» است. طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل در گام اول این ویژگی را فقط در دسترس کارمندان بخش خرده‌فروشی قرار داد. در آخرین گزارش Gurmanآمده است که آزمایش‌کنندگان پرداخت وام‌هایی را تا 1000 دلار نیز مشاهده کرده‌اند.


زمانی که اپل برای اولین بار پیشنهاد پرداخت اقساطی را مطرح کرده بود، گفت:" راه حلی به مشتریان خود ارائه می دهد تا بتوانند هزینه خرید محصولات این شرکت را در چهار قسط و به مدت 6 هفته پرداخت کنند. این مدت زمان خیلی کمی بود، اما کاربران حداقل مجبور نبودند هیچ سود یا هزینه اضافی پرداخت کنند. طبق گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد در آینده ای نزدیک روش پرداخت دیگری را ارائه دهد که شما بتوانید هزینه خریدهای خود را تا چند ماه بعد پرداخت کنید البته، با انتخاب این روش یک سود اضافی هم باید بپردازید.


چاپ