اینستاگرام به دلیل افشای اطلاعات ۴۰۰ میلیون دلار جریمه شد

سخنگوی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اروپا اعلام کرد که با درخواست کمیسیون حفاظت اطلاعات ایرلند مبنی بر تایید جریمه 405 میلیون یورویی (402 میلیون دلاری) علیه شبکه اجتماعی اینستاگرام به علت افشای اطلاعات خصوصی کاربران نوجوان موافقت کرده است.

insta

بر طبق گزارش های فن تک، سخنگوی شرکت Meta Platforms Inc (META.O) در بیانیه‌ای ایمیلی گفت که اینستاگرام قصد دارد نسبت به این رای، درخواست تجدید نظر کند.

این تحقیقات از سال 2020 با هدف بررسی حساب های تجاری کاربران نوجوان بین 13 تا 17 سال آغاز شد. بررسی های به عمل آمده نشان داد که اینستاگرام اطلاعات کاربران نوجوان ایرلندی را مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل منتشر کرده است و این نقض فاحش حفاظت از اطلاعات محسوب می شود.


سخنگوی کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) در مورد شرکت مادر اینستاگرام Meta Platforms Inc (META.O) گفت: ما تصمیم نهایی خود را جمعه گذشته گرفتیم و برای تخلف این پلتفرم جریمه سنگین 405 میلیون یورویی را تعیین کردیم. وی گفت که جزئیات کامل این تصمیم هفته آینده منتشر خواهد شد.

سخنگوی متا گفت که اینستاگرام بیش از یک سال پیش تنظیمات خود را به‌روزرسانی کرد و از آن زمان اقدامات جدیدی را برای حفاظت از نوجوانان و اطلاعات خصوصی آن ها انجام داده است.
سخنگوی پلتفرم متا افزود، اینستاگرام نسبت به نحوه محاسبه جریمه اعتراض دارد و هم اکنون در حال بررسی جزئیات تصمیم نهایی سازمان تنظیم کننده مقررات اروپا می باشد.

بر اساس قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا، شهر «دوبلین» ایرلند مقر اروپایی این سازمان و مسئول نظارت بر فعالیت شرکت‌های فناوری آمریکایی می باشد. این سازمان مدت های زیادی است که تحقیقات خود را بر روی پلتفرم های متا که شامل فیس بوک و متا می شود، آغاز کرده است.


سال گذشته نیز این سازمان، پیام رسان واتساپ را به دلیل عدم تطبیق با قوانین داده اتحادیه اروپا در سال 2018 به 225 میلیون یورو جریمه کرده بود که، یک رکورد در نوع خود محسوب می شود.
رگولاتور ایرلندی پیش نویس حکم را در خصوص پرونده تخلفات اینستاگرام در ماه دسامبر تکمیل کرد و آن را با سایر رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحت سیستم "توقفگاه" به اشتراک گذاشت.

(1 دلار = 1.0082 یورو).


چاپ