تصاویر چهار فضانورد ماموریت آرتمیس2 منتشر شد

ناسا دیروز در رویداد 3 آوریل از چهارفضانورد شرکت کننده در ماموریت آرتمیس2 رونمایی کرد.

چهار فضانورد آرتمیس2

براساس گزارش اینگجت؛ این چهار خدمه ماموریت آرتمیس 2، اولین انسان هایی خواهند بود که بعد از گذشت 50 سال به کره ماه اعزام می شوند.

فضانوردان رید وایزمن، ویکتور گلاور، کریستینا هموک کخ و جرمی هانسن فضانورد آژانس فضایی کانادا موسوم به CSA در پرواز آزمایشی 10 روزه Artemis II شرکت خواهند کرد. این ماموریت طبق برنامه ریزی ناسا قرار است در نوامبر 2024 با پرتاب موشک قدرتمند SLS آژانس انجام شود.
این فضانوردان با استفاده از فضاپیمای Orion و موشک سیستم پرتاب فضایی SLS به دور کره ماه فرستاده می شوند. آن ها 21 روز را در کپسول سفینه اوریون و حدود 42 ساعت را در بالاترین مدار زمین سپری می کند. قبل از آغاز سفر به ماه، موشک SLS از سفینه جدا می شود و در اقیانوس آرام فرود می آید.

فضانورد Hammock Koch تنها زن فضانوردی است که بیشترین زمان را در فضا گذرانده است . فضانورد وایزمن نیز یک خلبان نیروی دریایی آمریکاست است که در ماموریت F-35 Lightning II به عنوان خلبان آزمایشی حضور داشته است. فضانورد گلاور با شرکت در اولین ماموریت Crew Dragon در سال 2021 تاریخ ساز شد. فضانورد هانسن نیز پیش از این یک خلبان جنگنده در ارتش کانادا بود. در طول این ماموریت، خدمه باید بررسی های مختلفی از سیستم های پشتیبانی حیات فضاپیما و همچنین اجرای عملیات مجاورت با استفاده از مرحله پیشرانه برودتی موقت (ICPS) انجام دهند.

قبل از اجرای آرتمیس2، ماموریت بدون خدمه آرتمیس 1در نوامبر سال گذشته انجام شد. این پرواز 26 روزه توانست رکورد پرواز آپولو را جا به جا کند. ماموریت آرتمیس 3 که در دسامبر 2025 برگزار خواهد شد قرار است از فضاپیمای فوق سنگین استارشیپ شرکت اسپیس ایکس برای فرود در کره ماه استفاده کند.

ناسا ماه های اخیر تبلیغات گسترده ای را برای ماموریت های ماه به راه انداخته است. این سازمان در مارس گذشته، از لباس فضانوردان ماموریت آرتمیس 3 رونمایی کرد. نمونه اولیه لباس فضایی ساخت شرکت Axiom Space نسبت به مدل های قبلی انعطاف پذیرتر بیشتری دارد و به فضانوردان اجازه می دهد حرکاتی مانند زانو زدن را راحت تر انجام دهند.


چاپ