سه گوشی تاشو شیائومی در بازار سال 2021

اولین گوشی های هوشمند تاشو تسط شرکت های سامسونگ، هواوی و موتورولا در سال 2020روانه بازار شد و در سال 2021 انتظار میرود دیگر شرکت ها نیز وارد این رقابت شوند. طبق خبرهای رسیده شرکت بزرگ شیائومی برای سال جدید مشغول کار بر روی سه گوشی هوشمند تاشو است.


LetsGoDigital وبسایتی که پتنت های لو رفته از گوشی های هوشمند را منتشر میکند، این بار 6 طراحی جدید گوشی های تاشو شرکت شیائومی را منتظر کرده اشت هرچند در بین آنها تنها دو طرح هست که امکان تجاری شدن را دارد.، مانند Moto Razr که مجهز به صفحه نمایش عمودی تاشو شده اند.

 

xiaomi clamshell smartphone front display

شباهت بسیار زیادی گلکسی Z Flipو Moto Razr در طراحی نسخه اول به چشم میخورد،که با یک صفحه نمایش بزرگ و یک صفحه نمایش کوچک دوم برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی مجهز شده است.

xiaomi clamshell telefoon quad camera

و اما در طراحی دوم که امکان تجاری شدن آن بسیار کم است، دوم شاهد استفاده از یک ماژول بزرگ برای دوربین سلفی و صفحه نمایش دوم بزرگ‌تر هستیم.
همچنین استفاده از صفحه نمایش دوم برای حالت بسته بودن صفحه نمایش اصلی دستگاه در هر چهار طراحی را شاهد هستیم که در دو نسخه از صفحه نمایش بزرگ و در دو نسخه دیگر از صفحه نمایش نواری کوچک استفاده شده است همچنین.شیائومی چهار پتنت جدید برای گوشی‌های تاشو با صفحه نمایش کتابی مانند Galaxy Z Fold 2 را به ثبت رسانده است.
در طراحی دو نسخه اول از ایده صفحه نمایش دور تا دور گوشی Mi Mix Alpha استفاده شده است به صورتی که صفحه نمایش تا نیمه پشتی دستگاه و نزدیکی محل تا شدن لولا ها ادامه پیدا کرده است

میشود گفت این طراحی شیائومی بسیار هوشمندانه بوده و منتظر عرضه نسخه تجاری آن در سال 2021 باید باشیم.


چاپ