آیفون SE 4 و آیفون تاشو در راه است!!

نقشه راه اپل تا سال 2027 به تازگی فاش شده است.

آیفون SE4

براساس نقشه راه جدید اپل که در فضای مجازی منتشر شد، برنامه های اپل برای تولید محصولات تا سال 2027 مشخص شده است. در این برنامه اطلاعات مهم ارزشمندی وجود دارد که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

گوشی های آیفون نسل بعدی

شایعه های زیادی در مورد گوشی آیفون نسل بعدی به گوشی می رسد. تمام این شایعه ها بیشتر مربوط به دو مدل آیفون17 و آیفون SE4 می شود. اما این خبر به معنای این نیست که آیفون 16 از این تغییرات بزرگ جا مانده است: ظرفیت حافظه رم تمامی مدل های گوشی آیفون 16به ۸ گیگابایت ارتقا پیدا می کنند. این حرکت باعث می‌شود تا عملکرد و هماهنگی میان تمامی مدل های سری آیفون ۱۶ با هم یکسان شود.

گوشی آیفون16 پرو

طبق پلن جدید مدل های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس مجهز به لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری است. بعضی از گوشی های پرچم دار موجود در بازار از این قابلیت استفاده می کنند. علاوه براین، اندازه صفحه نمایش های نسخه های ممتاز مانند پرو و پرومکس آیفون16 نسبت به نسل قبلی با افازیش همراه خواهند بود. اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو از ۶.۱ اینچ به ۶.۳ اینچ و صفحه نمایش های آیفون ۱۶ پرو مکس هم از ۶.۷ اینچ به ۶.۹ اینچ افزایش خواهد یافت. تمام این شایعه ها بیشتر مربوط به دو مدل آیفون17 و آیفون SE4 می شود.

گوشی آیفون SE 4 یک گوشی قیمت مناسب با قدرت بالا:

گوشی میان رده با احتمال زیاد تا سال 2025 آماده عرضه به بازار خواهد شد. این گوشی مقرون به صرفه به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر ۶.۱ اینچی و یک دوربین قدرتمند ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که نسبت به مدل‌های قبلی SE، ارتقای چشمگیری را نشان می دهد.

گوشی آیفون17 پرو

به نظر می رسد آیفون17 پرو اپل بتواند انقلابی در زمینه عکاسی ایجاد کند. این گوشی از یک جزیره سه گانه دوربین 48 مگاپیکسلی در پشت و یک دروبین سلفی 48 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر OIS برای عکس ها و ویدئوهایی با وضوح بالاتر در محیط های کم نور مجهز است. علاوه براین؛ احتمال دارد اپل از نمایشگرهای “Pol-less” در ساخت آنها استفاده کند. این نوع نمایشگرها باعث می شود گوشی از لحاظ طراحی نازک تر به نظر برسد و همزمان میزان روشنایی آن را ارتقا دهد. این اطلاعات هنوز به صورت رسمی توسط اپل تایید نشده است. اما در هر حال، خبرهای این چنینی می‌تواند تب و تاب بیشتری بین طرفداران اپل به پا کند.

پلن اپل 2027

نوآوری در محصولات آینده

مدل‌های آیفون ۱۸ پرو اولین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که از فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر (Face ID) استفاده می‌کنند تا تجربه‌ی تمام‌صفحه‌ای را بدون بریدگی مزاحم در اختیار کاربران قرار دهند. براساس پلن جدید اپل خط تولید تبلت‌های اپل در سال ۲۰۲۶ با معرفی آیپد ایر جدید ۱۰.۹ اینچی با نمایشگر OLED که رنگ‌های غنی‌تر و مشکی عمیق‌تری ارائه می‌دهد، به‌روزرسانی خواهد شد. اپل قصد دارد در ساخت آیپد مینی ۸.۴ اینچی هم از نمایشگر OLED استفاده کند.

لپ تاپ های مک‌بوک‌هم در سال ۲۰۲۶ به جمع محصولات مجهز به OLED می‌پیوندند. این لپ تاپ ها به احتمال زیاد در ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی با پنل‌های OLED وارد بازار می شوند. این تغییر، ارتقای قابل توجهی در نمایشگرهای لپ‌تاپ‌های اپل نسبت به سال های اخیر به حساب می آید. این نقشه راه عینک‌های واقعیت افزوده (AR) و حتی نمونه‌های اولیه‌ی آیپد تاشو را هم در بر می گیرد. محصولات نسل آینده از سال ۲۰۲۷ به بعد برای ورود به بازار آماده می شوند. این محصولات می‌توانند دسته‌بندی‌های کاملا جدیدی را برای اپل تعریف کنند و نحوه‌ی تعامل کاربر را با فناوری های جدید متحول کنند.


چاپ