اپل iOS18 را به ChatGPT مجهز خواهد کرد!

مذاکرات اپل با OpenAI بر سر استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در iOS18 وارد مرحله جدیدی شد.

تیم کوک آلتمن

اپل و OpenAI مدت کوتاهی است که در حال مذاکره برای بستن یک قرارداد جدید هستند. تیم کوک قصد دارد که از ChatGPT، چت بات قدرتمند OpenAI در گوشی های آیفون استفاده کند. این ادغام می‌تواند نحوه تعامل کاربران با گوشی های آیفون را به طور کلی تغییر دهد. از طرف دیگر ChatGPT هم می تواند به داده های کاربران اپل دسترسی پیدا کند.

ربات ChatGPT یک نوع مدل زبان بزرگ است که می تواند کارهای زیادی مانند تولید محتوای متنی، ترجمه متون به زبان های مختلف، تولید محتوای خلاقانه و پاسخ به سئوالات کاربران را انجام دهد. این چت بات از زمان عرضه در نوامبر 2022 به دلیل قابلیت هایی که از خود نشان داد توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. اما سئوالی که می تواند ذهن ما را درگیر کرده باشد این است: ChatGPT می تواند چه کمکی به کاربران گوشی های آیفون کند؟ کاربران آیفون می توانند با کمک چت بات openAI برای نوشتن ایمیل، پیام های متنی به صورت خودکار، ترجمه متون به زبان های مختلف یا حتی تولید محتواهایی مانند شعر، قطعات موسیقی، کدهای برنامه نویسی، نامه و غیره استفاده کنند.

علاوه بر این، ChatGPT می‌تواند به عنوان برای کاربران به عنوان یک دستیار مجازی عمل کند. چت بات قادر است کارهایی مانند تنظیم قرار ملاقات، رزرو پرواز و پیدا کردن اطلاعات را در کسری از ثانیه انجام دهد. با این حال، برخی از نگرانی‌ها در مورد ادغام ChatGPT در آیفون وجود دارد. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که این ربات چت می‌تواند برای انتشار اطلاعات نادرست یا ایجاد محتوای مضر استفاده شود. اما با این همه کاربران اپل نگران نقض احتمالی حریم خصوصی خود هستند، چرا؟! به این دلیل که ChatGPT اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات را دارد.

با این وجود ادغام ChatGPT در آیفون، نحوه تعامل کاربران را به طور کلی با دستگاه تغییر خواهد داد. این تغییر می‌تواند به کاربران در صرفه‌جویی زمان، افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه کاربری کمک کند.
مارک گورمن، تحلیلگر ارشد بلومبرگ معتقد است اپل با OpenAI به توافق نهایی رسیده است. آنها قصد دارند که دستیار هوش مصنوعی چت‌بات ChatGPT را از طریق سیستم‌عامل iOS 18 به آیفون اضافه ‌کنند. گورمن روز جمعه با انتشار توییتی نوشت:"اپل در حال نهایی کردن توافقی با OpenAI است تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی چت‌بات معروف در نسخه جدید iOS استفاده کند. مذاکره های آنها برای ادغام دستیار هوش مصنوعی Gemini گوگل همچنان ادامه دارد ولی، تا این لحظه به هیچ توافق مشترکی نرسیدند."

طبق گزارش مارک گورمن، توافق بین اپل و OpenAI امکان استفاده از برخی قابلیت‌های ChatGPT را در iOS 18 فراهم می‌کند. هنوز به طور دقیق معلوم نیست چه قابلیت‌هایی به آیفون اضافه می شود، اما به احتمال زیاد ممکن است برخی از برنامه‌های iOS مانند سافاری و پیام‌ها، به ویژگی خلاصه‌سازی مجهز شوند. این قابلیت با استفاده از کلیدواژه‌ها، خلاصه‌ای از محتوای روی صفحه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هدف دیگر اپل، بهبود عملکرد دستیار صوتی Siri است تا آن را به یک دستیار کارآمدتر تبدیل کند. گفته می‌شود OpenAI در حال توسعه‌ی یک دستیار صوتی اختصاصی است. البته هنوز معلوم نیست که این دستیار قرار است با Siri رقابت کند یا برای بهبود عملکرد آن به کار گرفته شود.

اپل قرار است رویداد WWDC2024 (رویداد توسعه دهندگان) را در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار کند. تیم کوک به احتمال زیاد در این رویداد از قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 رونمایی خواهد کرد.


چاپ