رونمایی هواوی از یک گوشی پرچم دار جدید در آینده نزدیک

شرکت هواوی قصد دارد به زودی از یک گوشی پرچم دار جدید در سال 2024 رونمایی کند.

گوشی هواوی p70

شرکت هواوی یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند در جهان، به مشتریان خود اجازه داد تا برای دریافت مشخصات گوشی رده بالا در سال جدید، ثبت نام کنند. تحلیلگران صنعت گوشی معتقدند سازنده چینی قصد دارد به زودی از نسل بعدی گوشی های سری P رونمایی کند.

این سازنده برای اولین بار از زمان اجرای تحریم های آمریکا علیه چین سال گذشته توانست با عرضه گوشی های میت 60 به میدان رقابت بازگردد. گوشی های سری Mate 60 در بازارهای داخلی مورد توجه زیادی قرار گرفت و علاوه برآن، توانست روی میزان درآمد حاصل از فروش آیفون تاثیر منفی باقی بگذارد.

با وجود آن که زمان برگزاری رویداد آنپکد نسل بعدی گوشی های Huawei که قرار بود 11 آوریل برگزار شود به تاخیر افتاد. اما، سازنده آن مشغول جمع آوری مشخصات مشتریانی است که علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون آن هستند. برخی از کارشناسان فناوری معتقدند این دستگاه با نام تجاری P70 عرضه خواهد شد. این دستگاه به احتمال زیاد مانند نسل قبلی مجهز به پیشرفته ترین پردازنده حال حاضر در چین خواهد بود.
گوشی های سری P به علت وجود دوربین های بسیار پیشرفته و طراحی شیک در بازار شناخته شده اند. گوشی های سری میت هم از نظر عملکرد و امکانات شهرت دارند. ماه های گذشته خبرهای زیادی در مورد احتمال عرضه زودهنگام گوشی های سری P70 منتشر شد.

Huawei در مراسم 11 آوریل تنها از یک دستگاه خودروی هوشمند و یک لپ تاپ رونمایی کرد. در این مراسم هیچ اشاره ای به عرضه گوشی پرچمدار بعدی نشد. این اتفاق با انتقاد شدیدی از سوی کاربران در فضای مجازی رو به رو شد. اما طبق تحقیقات جدیدی که خبرگزاری رویترز از سه فروشگاه رسمی هواوی در چین انجام داد؛ خریداران در حال حاضر می توانند بدون پیش پرداخت برای دریافت اطلاعات گوشی بعدی ثبت نام کنند. فروشگاه های هواوی هم اعلام کردند مشتریان ثبت‌نام‌شده به موقع از مشخصات و رنگ‌های گوشی جدید مطلع خواهند شد. اما Huawei هیچ بیانیه رسمی در این مورد منتشر نکرد.

گوشی سری میت 60 سال گذشته بدون اطلاع قبلی یا تبلیغاتی همزمان با سفر جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده رونمایی شد. این موضوع باعث شد تا برخی کاربران و شرکت‌ها برای آگاهی از امکانات سری 70، اقدام به بررسی سخت‌افزاری گوشی‌ها کنند. ویل وانگ، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی IDC در این باره گفت: «هواوی با این کار، با یک تیر دو نشان می‌زند. آنها می توانند در میانه‌ی تنش‌های روابط تجاری آمریکا و چین تبلیغات خود را در پایین ترین سطح نگه دارند. به موازات آن هم، با پنهان کاری یک فضای هیجان انگیز برای جلب توجه خریداران بیشتر به محصولات بعدی ایجاد کنند. آرچی ژانگ، تحلیلگر گوشی‌های هوشمند در شرکت Counterpoint Research معتقد است از آنجایی که عرضه گوشی های سری Mate 60 محدود بود به احتمال زیاد، سری P70 هم به صورت محدود عرضه خواهد شد.


چاپ