رویداد آنپکد گوشی های پرچمدار هواوی سری p70 لغو شد!

به نظر می رسد هواوی قصد دارد رویداد آنپکد گوشی های پرچم دار سری P70 را به سال دیگر موکول کند.

هواوی p70 آنپکد

هواوی معمولا هر دو سال یک بار از جدیدترین سری گوشی های پرچمدار رونمایی می کند. گوشی های سری p مخصوص عکاسی طراحی شده اند و طبق سیاست شرکت سازنده در سه ماهه اول یا نهایت سه ماهه دوم سال آماده عرضه در بازارهای جهانی می شوند. البته به جز گوشی های مدل Mate که اواخر سال وارد بازار می شوند.

هواوی در حال حاضر مالک بزرگترین کارخانه ساخت تراشه یعنی SMIC در چین است. این کارخانه سال گذشته با عرضه نسل جدید تراشه های Kirin با قابلیت اتصال ماهواره ای در سراسر جهان سر و صدای زیادی به پا کرد. حالا به لطف تراشه های Kirin 9000s هواوی می تواند به روال قبلی خود برگردد.

طبق خبرهای که از منابع داخلی شرکت به بیرون درز پیدا کرده است، گوشی های سری p70 در سه نسخه پایهp70، p70 pro و P70 Art وارد بازار خواهد شد. از بین این سه مدل، فقط نسخه ممتاز آن یعنی P70 Art به تراشه Kirin 9000s(AP) مجهز می شود که سرعت کلاک بالایی دارد. تحلیلگران صنعت گوشی های هوشمند معتقد بودند هواوی در نسخه ممتاز به احتمال زیاد از پردازنده پیشرفته تری نسبت به مدل قبلی استفاده کند. اما، به نظر می رسد اینطور نیست!

هواوی p70 دوربین

حرف"P" مورد استفاده در گوشی های پرچمدار هواوی از اول کلمه "photography" گرفته شده است که به معنای عکاسی است. کیفیت دوربین و عکاسی این گوشی های بهتر از سری های دیگر Huawei است. به تازگی تصاویر جدیدی از جزیره دوربین گوشی P70 Art فاش شد که به نظر می رسد نسبت به مدل P60 Art تفاوت زیادی دارد. طبق ادعای نشریه معروف Gizmochina؛ گوشی P70 Art سنسور دوربین بزرگتری نسبت به محصولات قبلی دارد. سنسور یک اینچی این دوربین مدل IMX 989 شرکت سونی است که به سفارش سازنده چینی ساخته شد. سنسور دوربین بزرگتر معمولا می تواند بین دیافراگم های مختلف سوئیچ کند.

گوشی پرچمدار p70 Art می تواند با قابلیت ارتباطات ماهواره ای که دارد به کاربران امکان ارسال و دریافت پیامک یا تماس را در هر موقعیت مکانی بدهد. به عبارت دیگر، افراد می توانند حتی در دور افتاده ترین نقطه از سطح زمین که فاقد شبکه های مخابراتی هستند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند.

بر اساس نتایج بنچمارک Geekbench، گوشی P70 Art که از تراشه Kirin 9000s استفاده می‌کند، دارای یک هسته CPU با سرعت کلاک 3.19 گیگاهرتز، سه هسته CPU با سرعت 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته CPU کم‌مصرف با سرعت 2.02 گیگاهرتز خواهد بود. هواوی قصد دارد این گوشی را با 12 گیگابایت رم و یک صفحه نمایش 6.8 اینچی انحنادار از نوع 2.5D 1.5K LTPO عرضه کند. سازنده چینی قصد داشت مراسم رونمایی از سری p70 را در تاریخ 2 آوریل 2024 برگزار کند اما، طبق اخرین خبرهای فاش شده به نظر می رسد این تاریخ به زمان دیگری موکول شده است.


چاپ