آیا عمر باتری آیفون 16 پرو کمتر از آیفون 15 پرو خواهد بود؟

تصاویر جدید فاش شده از باتری آیفون 16 پرو می تواند باعث دلسردی مشتریان اپل شود!

آیفون16پرو

یک کلکسیونر محصولات اپل به نام KosutamiSan@ در حساب کاربری پلتفرم ایکس خود تصاویر جدید منتشر کرد که به نظر می رسد به یک باتری نمونه اولیه آیفون16 پرو مربوط می شود. این باتری پوسته فلزی براقی دارد و ظرفیت آن 3355 میلی آمپر ساعت است. باتری مدل جدید حدود 2.5 درصد از باتری 3274 میلی آمپر ساعتی آیفون15 پرو بزرگتر است. KosutamiSan@ یادآوری کرد که باتری جدید یک پوسته فلزی و یک رابط طراحی جدید دارد.

پوسته فلزی در باتری چه کاری انجام می دهد؟ پوسته فلزی می تواند از داغ شدن باتری گوشی های آیفون جلوگیری کند. اوایل این ماه یکی از افشاگران صنعت موبایل ادعا کرد که اپل در حال آزمایش یک سیستم حرارتی گرافن است. پوسته فلزی در واقع به عنوان بخشی از سیستم حرارتی جدید در باتری عمل می کند. داغ شدن بیش از حد باتری که در بعضی از مدل های سری آیفون15 مانند آیفون15 پرو رخ داده بود مربوط به مشکل سخت افزاری نبود. بررسی ها نشان داد، برخی از برنامه ها مانند اینستاگرام باعث داغ شدن باتری گوشی های هوشمند می شود. در گوشی های آیفون به خصوص آیفون15 پرو زمانی که برنامه اجرا می شد دمای باتری تا 116 درجه فارنهایت افزایش پیدا می کرد.

آیفون16 پرو باتری

داغ شدن باتری می تواند باعث چه مشکلاتی شود؟! زمانی که باتری بیش از حد داغ شود، طول عمر آن در گوشی های آیفون به شدت کاهش پیدا می کند. یکی از اینفلوئنسر فناوری به نام مارکز براونلی، از تجربه مشابه خود در مورد گوش دادن موسیقی حین برنامه اینستاگرام در گوشی آیفون15 پرو گفت:"گوشی آیفون15 پرو من به مدت 5 دقیقه خیلی داغ شده بود و حدود 5% از عمر باتری گوشیم را کم کرد."

در آیفون 16 پرو، افزایش عمر باتری 2.5 درصد استاین میزان شاید خیلی به چشم نیاید اما، در واقع بزرگتر از افزایش 2.3 درصدی عمر باتری است که مدل آیفون 15 پرو امسال دریافت کرد. این افزایش 2.3 درصدی ظرفیت باتری آیفون 15 پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی خود خواهد بود. ظرفیت باتری آیفون 15 حدود 4.6 درصد و باتری آیفون 15 پلاس حدود 1.4 درصد نسبت به آیفون 14 پلاس افزایش یافت. در مجموع افزایش عمر باتری آیفون 16 پرو نسبت به آیفون 15 پرو جزئی است اما، در مقایسه با سایر مدل های آیفون 15 بزرگتر است. اگر به سری های قبلی اپل نگاهی بیندازیم، افزایش ظرفیت باتری به هیچ وجه به مقادیر شایعه شده نزدیک نبود.


چاپ