افزایش دوام باتری آیفون های بعدی با کمک نمایشگر جدید سامسونگ

سامسونگ قصد دارد از ماده جدیدی در ساخت پنل های OLED استفاده کند تا بتواند از این طریق، طول عمر باتری آیفون را افزایش دهد.

طول عمر باتری

همه ما کمک و بیش می دانیم که با تغییر تنظیمات روشنایی صفحه نمایش گوشی های هوشمند می توانیم به طول عمر باتری آن کمک کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، حالا شرکت Samsung Display تصمیم دارد از مواد فسفری آبی برای کاهش برق مصرفی در صفحه نمایش های OLED استفاده کند. بعید است تغییرات جدید تا سال 2026 در آیفون 18 به فاز عملیاتی برسد. پنل های OLED معمولا از سه ماده رنگی برای تولید نور استفاده می کنند: قرمز، سبز و آبی. مواد فسفری قرمز و سبز دارای بازده نوری داخلی 100 درصد هستند. به این معنی که تمام انرژی الکتریکی که دریافت می کنند به نور تبدیل می شود. در مقابل، مواد فلورسنت آبی با بازدهی تنها 25 درصد هستند، به این معنی که 75 درصد انرژی الکتریکی که دریافت می کنند به گرما تبدیل می شود.

با جایگزینی مواد فلورسنت آبی با مواد فسفرسنت، می توان بازده نوری داخلی را به 100 درصد رساند. این امر منجر به کاهش مصرف انرژی پنل های OLED می شود. Daejeong Yoon معاون بخش تحقیقات UBI که در سمینار نیمه دوم سال 2023 حضور داشت در این مورد گفت:" سامسونگ مشغول ساخت پنل های OLED با ماده فسفری آبی است."

ماده فسفری آبی که توسط سامسونگ دیسپلی توسعه داده می شود، طول عمری برابر با تنها 55 درصد از طول عمر مواد فلورسنت آبی مورد استفاده در مجموعه مواد OLED M11 به کار رفته در سری آیفون 13 دارد. این بدان معناست که این ماده به احتمال زیاد در دستگاه هایی که از صفحه نمایش OLED استفاده می کنند مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها، باید طول عمر کوتاه تری داشته باشد.

با این وجود، سامسونگ دیسپلی قصد دارد این ماده را از نیمه دوم سال 2025 به فاز تولید انبوه برساند. این شرکت در ابتدا تصمیم داشت این ماده را به همراه گوشی های تاشو خود در اواسط سال 2024 معرفی کند. اما به نظر می رسد با همین روند کندی که توسعه ماده فسفر آّبی پیش می رود، این برنامه ریزی با کمی تغییر همراه خواهد بود. آنها می خواهند راندمان نوری مواد را تا بیش از 65 درصد نسبت به مواد به کار رفته در مجموعه متریال OLED M13 Samsung Display که در پیکسل 8 پرو استفاده شده بود، افزایش دهند. این افزایش راندمان نوری می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری دستگاه های مجهز به صفحه نمایش OLED نظیر ساعت های هوشمند، گوشی های اندرویدی، تبلت ها و تلویزیون ها شود.

یون پیش بینی کرد که سری آیفون 16 سال آینده و سری آیفون 17 سال 2025 هر دو از مواد OLED M14 استفاده خواهند کرد. سامسونگ معمولا از الگوی اعداد زوج برای نمایشگر دستگاه های اپل و از الگوهای عددی فرد برای دستگاه های سامسونگ و سازندگان چینی استفاده می کند و هر دو سال یک بار این الگو را تغییر می دهد.


چاپ