تبلت اندرویدی جدید Pad Air با iPad Air اپل رقابت می کند!

تبلت جدید شرکت چینی Vivo به نام Pad Air با قیمت کمتر همان امکانات iPad Air را ارائه دهد.

پد ایر ویوو

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شرکت چینی ویوو قصد دارد با عرضه یک تبلت ارزان تر با آیپد ایر اپل رقابت کند. Pad Air ها می تواند جایگزین خوبی برای تبلت های آمریکایی شوند. تبلت های جدید نه تنها از لحاظ طراحی بلکه از نظر امکانات و حتی نام برند هم یک خطر برای اپل محسوب می شوند. شباهت زیاد نام این دو برند به هم، می تواند مشتریان را به اشتباه بیاندازد. اما، آیا شرکت چینی از قصد این نام را انتخاب کرده است؟! به احتمال زیاد «بله» ولی این همه ماجرا نیست!

مقایسه تبلت Pad Air با iPad Air

تبلت اندرویدی Pad Air از لحاظ طراحی شباهت زیادی به جدیدترین مدل آیپد ایر اپل دارد. اما، با این تفاوت که مدل اندرویدی حدود 6.67 میلی متر ضخیم تر و وزن آن نیز 530 گرم سنگین تر است. نمایشگر پد ایر نیز حدود 11.5 اینچ نسبت به مدل مشابه بزرگتر است. آیپد ایرهای جدید اپل صفجه نمایش 10.9 اینچی دارند. صفحه نمایش LCD پد ایرها از وضوح تصویر 1840 در 2800 پیکسل و نرخ تازه سازی 144 هرنز پشتیبانی می کنند که با توجه به قیمت مناسب می تواند این تبلت را به گزینه عالی برای خریداران تبدیل کند.

پدایر ویوو نرخ تازه سازی

پردازنده به کار رفته در پد ایرهای ویوو از نوع اسنپدراگون 870 شرکت کوالکام است که احتمال دارد در سه نسخه حافظه /128، 8/256، 12/256 گیگابایت یا 12/512 عرضه شود. با یک بررسی سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که با خرید تبلت های Vivo کاربران به حافظه ذخیره سازی داخلی و جانبی بیشتری دسترسی خواهند داشت. این یک امتیاز برای پد ایرها محسوب می شود.


متاسفانه در بخش دوربین تبلت اپل پیشتاز است. دوربین های پد ایر ویوو ضعیف تر طراحی شده اند. تبلت اندرویدی به یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز است اما، آیپد ایر یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد.

باتری های پد ایر ظرفیت بیشتری نسبت به آیپد ایرها دارند. ویوو از باتری 8500 میلی آمپر ساعتی در پد ایر جدید استفاده کرده است در صورتی که آیپد ایرها به باتری 7600 میلی آمپرساعتی مجهز هستند. تبلت های ویوو از تجهیزات جانبی مانند قلم نوری و صفحه کلید مغناطیسی پشتیبانی می کند که می توان آنها را به صورت جداگانه خریداری کرد.
قیمت نهایی پد ایر در چین حدود 250 دلار اعلام شده است اما، آیپد ایرهای جدید اپل با قیمت 600 دلار عرضه می شوند.


چاپ