اپل واچ X جدید به دوربین سلفی مجهز خواهد بود!

اپل واچ 10 که به اپل واچ X شهرت دارند به دوربین سلفی برای برقراری تماس تصویری یا عکسبرداری مجهز خواهند شد.

اپل واچ X

تصور این که از طریق ساعت های هوشمند بتوان با دوستان یا خانواده تماس تصویری برقرار کرد یا عکس های سلفی جذاب گرفت، فوق العاده است. طراحان شرکت آلمانی Wordsmattr به تازگی کانسپت جدیدی از اپل واچ های نسل بعدی یا همان "اپل واچ X" منتشر کردند. دوربین سلفی که در این طرح مفهومی در بالای نمایشگر قرار گرفته است، یک نوآوری جدید محسوب می شود و برای کاربران اپل واچ امکانات جدیدی را به ارمغان می آورد .

قابلیت‌های جدید سلامتی اپل واچ X

مارک گورمن تحلیلگر مشهور محصولات اپل سال گذشته با انتشار پستی در پلتفرم ایکس اعلام کرد اپل واچ های سری بعدی به دو ویژگی جدید مجهز خواهند بود. اولین ویژگی مربوط به آپنه خواب(قطع تنفس در خواب) است. این عارضه باعث می شود تنفس فرد به مرور در طول شب چندین بار قطع شود و دوباره به جریان بیافتد. عدم درمان آپنه خواب می تواند مشکلات جدی از جمله بیماری های قلبی و فشار خون بالا با خود به همراه داشته باشد.

به نظر می‌رسد امسال، اپل از نسل دهم اپل واچ خود رونمایی کند که ممکن است با نام «اپل واچ X» شناخته شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ، مارک گورمن، تحلیلگر این خبرگزاری، سال گذشته اعلام کرد که این ساعت هوشمند احتمالا مجهز به دو ویژگی جدید در زمینه سلامت خواهد شد. دومین قابلیت احتمالی اپل واچ X، به تشخیص فشار خون بالا (هایپرتنشن) بر می گردد. در حال حاضر، افراد برای تشخیص این دو عارضه باید به پزشک مراجعه کنند و آزمایش های مختلفی را انجام دهند. اما اگر ادعاهای مطرح شده صحت داشته باشند، اپل واچ X می‌تواند با کنترل علائم اولیه به افراد در مدیریت سلامتی کمک کند.

اپل واچ ایکس قابلیت تماس

قابلیت‌های جدید می تواند اپل واچ را به ابزاری فراتر از یک ساعت هوشمند ساده تبدیل کند. با پیشرفت تکنولوژی، به نظر می‌رسد این گجت‌های پوشیدنی می‌توانند نقش مهمی در نظارت بر سلامت افراد و پیشگیری از بیماری‌ها ایفا کنند.

اپل واچ X به جای این که مقدار فشار خون را در هر لحظه نمایش دهد، در صورت بالا رفتن فشار خون با نمایش یک پیغام هشدار به کاربر اطلاع می دهد. این پیام هشدار می‌تواند به عنوان یک زنگ خطر عمل کند تا فرد برای دریافت مراقبت‌های پزشکی و تجویز داروهای کنترل فشار خون اقدامات لازم را انجام دهد. در نهایت، احتمال بروز حوادثی مانند سکته مغزی کاهش پیدا خواهد کرد. البته، اپل واچ X نمی تواند جایگزین روش های تشخیصی پزشکی برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون شود. اما می‌تواند با هشدار به موقع در مورد بالا رفتن فشار خون، به افراد در پیشگیری از مشکلات جدی کمک زیادی کند.

اپل واچ ایکس دکمه چرخان

گورمن به تازگی اعلام کرد که ساعت هوشمند نسل بعدی اپل به بند های مغناطیسی مجهز خواهند بود. بندهای جدید به اپل فضای بیشتری جهت استفاده از یک باتری بزرگتر می دهد. لوکاس گهرر یکی از طراحان شرکت آلمانی می گوید:" ما حدود سه ماه است که روی طراحی دقیق و مدل‌های مفهومی اپل واچ X کار می کنیم. طرح ما براساس شایعات، پتنت‌ها و خبرهای مختلف در مورد نسل بعدی اپل واچ ارائه شد. به نظر ما اپل واچ X شبیه به اپل واچ اولتراست ولی با ضخامت کمتر، لبه های انحنادار و یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای برقراری تماس تصویری FaceTime که در وسط بالای صفحه‌ی نمایش قرار گرفته است.

بدنه ساعت جدید از جنس تیتانیوم است درست مشابه بدنه ای که اپل در گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرد. علاوه بر این، قابلیت تشخیص اثر انگشت (Touch ID) نیز به دکمه‌ی چرخان (Digital Crown) اپل واچ X ادغام خواهد شد. این موارد در طرح مفهومی پیاده سازی شد و می تواند با محصول نهایی اپل تفاوت هایی داشته باشد.


چاپ