اپل واچ بعدی به دوربین مجهز می شوند!

اپل در اوایل این ماه حق ثبت اختراع یک اپل واچ جدید را از اداره ثبت اختراع ایالات متحده USPTO دریافت کرد.

جدید اپل واچ

بر اساس گزارش فون اریا؛ شرکت آمریکایی Apple حق ثبت اختراع یک ساعت هوشمند جدید را با شماره پتنت (US-11571048-B1) از اداره ثبت اختراع آمریکا موسوم به USPTO دریافت کرد.

بر اساس پتنت این دستگاه با عنوان "Watch Having A Release Mechanism." به کاربران اپل واچ اجازه دسترسی به دوربینی که در پایین دستگاه قرار دارد را، می دهد. همانطور در تصویر مشاهده می کنید اپل واچ جدید می تواند از بند جدا شود و به کاربران کمک می کند تا بتوانند به راحتی با دوربین پشتی عکس و فیلم بگیرند. زمانی که کاربر کار عکس برداری یا فیلم برداری را تمام کرد می تواند، ساعت را دوباره به بند برگرداند. علاوه بر این، ساعت جدید اپل مجهز به یک سنسور نوری انعطاف پذیر است که در انتهای بند ساعت قرار داده شده است. کاربر می تواند با خم کردن بند ساعت از حسگر نوری برای تصویربرداری استفاده کند.

apple watch 2023 1
در توضیحات ثبت اختراع این ساعت هوشمند آمده است: " این ساعت از طریق آهنربا می تواند از بند جدا شود و دوباره در محل مورد نظر قرار بگیرد. بنابراین، کاربر لازم نیست بند ساعت را از مچ دست در بیاورد."

اگر به دنبال یک نمونه مشابه در بازار ساعت های هوشمند می گردید که مجهز به دوربین هم باشد، ساعت سامسونگ مدل Gear 2 یکی از آنهاست. ساعت سامسونگ یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی دارد و این شرکت از این ویژگی در ساعت های دیگر خود استفاده نکرده است. در اپل واچ بعدی، لوازم جانبی Wristcam جایگزین بند اپل واچ های سری 3 تا سری8، مدل های SE و Ultra می شود. دو دوربین دارد که شامل یک دوربین سلفی و یک دوربین پشتی است. چند سال پیش، نسخه اصلی Wristcam فقط یک دوربین داشت.

apple watch 2023 2

به خاطر داشته باشید ثبت حق اختراع هرگز به معنای ساخت آن نیست. با این حال، این خبر می تواند برای افرادی که دوست دارند یک اپل واچ دوربین دار داشته باشند، خبر خوبی باشد. اما به وضوح روشن است که اپل قصد دارد روی این موضوع به صورت جدی کار کند.


چاپ