سامسونگ گلکسی واچ 4 دستیارصوتی گوگل را دریافت کرد

سامسونگ در آگوست سال گذشته از خانواده گلکسی واچ، محصول جدیدی به نام گلکسی واچ 4 را عرضه کرد. این ساعت هوشمند فاقد برنامه Google Assistant بود و استقبال زیادی از آن نشد. اما، به تازگی سامسونگ اعلام کرد که با به روز رسانی های جدید، عرضه دستیار صوتی را در ساعت های هوشمند خود آغاز کرده است. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این به روز رسانی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

galax watch4
Google Assistant سری Galaxy Watch 4 سامسونگ در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ژاپن، تایوان، کره ، ایالات متحده و بریتانیا قابل دسترسی است. هند که بزرگ ترین بازار محصولات سامسونگ محسوب می شود، نامش در این لیست به چشم نمی خورد. این شرکت اعلام کرد که Google Assistant به زودی برای دانلود به صورت یک برنامه مستقل در ساعت های هوشمند این شرکت در دسترس خواهد بود.


پس از دریافت نسخه به‌روزرسانی، «دستیار» می‌تواند با استفاده از کلمه کلیدی «Hey Google» یا با برنامه‌ریزی دکمه کناری برای نمایش «دستیار Google» اجرا شود. در پست وبلاگی شرکت سامسونگ اشاره شده است که کاربران گلکسی واچ 4 «به Bixby و Google Assistant دسترسی خواهند داشت». با این حال، مشخص نیست که آیا می‌توانید دستیار داخلی سامسونگ را به طور کامل از ساعت هوشمند حذف کنید!

سامسونگ، با وجود وعده‌های زیاد در ماه‌های گذشته و حذف نکاتی در کد، نزدیک به ده ماه طول کشیده تا Google Assistant را به ساعت هوشمند خود بیاورد. گلکسی واچ 4 دو نرم افزار را اجرا می کند که ترکیبی از سیستم عامل Wear OS گوگل و سیستم عامل تایزن سامسونگ برای ابزارهای پوشیدنی است. با امکانات ویژه ای که این محصول دارد بعید بود ببینیم، گلکسی واچ 4 ویژگی مهمی مانند دستیار گوگل را ندارد.


رقابت با یک رقیب قدرتمند
جالب اینجاست که گوگل از تاخیر سامسونگ نهایت استفاده را کرد. این شرکت، ساعت پیکسل واچ خود را به همراه دستیار صوتی گوگل به بازار معرفی نمود و توانست این محصول را در مرکز توجه کاربران قرار دهد. در رویداد توسعه دهندگان Google I/O 2022 چند هفته پیش، ریک اوسترلوه، دستیار صوتی گوگل را تنها با یک فرمان صوتی به نمایش در آورد.

اما مشخص نیست که آیا همین ویژگی در Galaxy Watch 4 نیز وجود دارد یا خیر. با این حال، رابط کاربری Google Assistant در ویدیویی که در پایان مقاله مشاهده خواهید کرد، در Galaxy Watch 4 می بینید. رابط کاربری نمایش داده شده با نمونه پیکسل واچ تفاوت دارد.

شایان ذکر است که پیکسل واچ ظاهراً اگزینوس 9110 سامسونگ را با یک پردازشگر در کنار خود بسته بندی می کند، به این معنی که هر دو ساعت هوشمند از یک موتور استفاده می کنند. باید تا اواخر سال جاری منتتظرعرضه Pixel Watch باشیم تا تفاوت Google Assistant آن را با نمونه Galaxy Watch 4 پیدا کنیم.

 

       مقالات مرتبط


 

چاپ