عرضه گوشی گلکسی اس اولترا با دوربین 432 مگاپیکسلی!!

سامسونگ قصد دارد با عرضه یک دوربین 432 مگاپیکسلی در نسل بعدی گوشی های گلکسی اس اولترا همه را شگفت زده کند.

سامسونگ گلکسی اس 26 اولترا

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ در جولای 2022 اطلاعاتی از شرکت کره ای به بیرون درز پیدا کرد که نشان می داد این شرکت یک علامت تجاری جدید با نام«Hexa²Pixel» ثبت کرده است. این علامت تجاری مربوط به یک سنسور دوربین است که می تواند با استفاده از فناوری "Hexa²Pixel" ترکیب پیکسلی 36:1 را ارائه دهد. در واقع هگزا معادل عدد 6 و مربع عدد 6 برابر 36 می باشد. شرکت با استفاده از فرآیند Bining Pixel برای بهبود کیفیت عکسبرداری در محیط کم نور، دو یا چند پیکسل همجوار را در یک تصویر با هم ترکیب می کند.

این بدان معناست که یک سنسور 432 مگاپیکسلی با استفاده از این فناوری می تواند تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل تولید کند که در شرایط کم نور کیفیت بهتری دارند. طبق گفته یک منبع آگاه، سامسونگ در حال توسعه سری جدید حسگرهای دوربین ISOCELL HW است. دو سنسور اول این سری تقریباً 1 اینچی خواهند بود و یکی از آنها به نام HW1 ، وضوح 432 مگاپیکسلی دارد.

در نتیجه، این احتمال وجود دارد که سامسونگ بخواهد در آینده نزدیک گوشی هوشمندی با دوربین 432 مگاپیکسلی روانه بازار کند. این دوربین با کمک فناوری Hexa²Pixel می تواند تصاویری با کیفیت بالا در شرایط کم نور تولید کند.

این منبه علاوه براین ادعا کرد که شرکت کره ای در گوشی گلکسی فولد 6 از همان سنسور تصویر 50 مگاپیکسلی GN3 استفاده کرده است که در گوشی تاشو گلکسی زد فولد5 وجود دارد. به گفته Revegnus، گلکسی فولد 7 از یک سنسور ISOCELL Hp 5 حدود 200 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.3 اینچی و پیکسل 0.5 میکرومتری استفاده خواهد کرد. همین منبع در ماه آگوست اعلام کرده بود که سنسورهای تصویری ISOCELL جدید که تا نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه می رسند شامل یک سنسور 200 مگاپیکسل HP7 با پیکسل‌های 0.6 میکرومتر، یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع 6GN و یک سنسور 440 مگاپیکسل از نوع 1 HU می باشند.

اما Revegnus چگونه توانست به این اطلاعات محرمانه سامسونگ دست پیدا کند؟! شاید باور آن برای شما سخت باشد، فقط با استفاده از معادلات ریاضی ساده و اسناد ثبت برند تجاری که از قبل منتشر شده بود. حالا سئوال اینجاست: سامسونگ تبلیغات دوربین 432 مگاپیکسلی را برای گوشی های اولترا جدید از کی شروع خواهد کرد؟! آیا گلکسی اس 24 اولترا با دوربین های جدید عرضه خواهند شد؟! به نظر می رسد، فناوری جدید در بخش دوربین گلکسی S24 اولترا قابل پیاده سازی نیست و احتمال وجود آن در گلکسی s25 اولترا هم خیلی ضعیف است. اما به احتمال زیاد گوشی های گلکسی اس 26 اولترا یا گلکسی اس27 اولترا اولین گوشی های سامسونگ خواهند بود که به سنسور دوربین 432 مگاپیکسلی مجهز می شوند.


چاپ