سنسورهای تله فوتو 200 مگاپیکسلی سامسونگ، انقلابی در عکاسی!

سامسونگ قصد دارد از سنسورهای 200 مگاپیکسلی در دوربین های تله فوتو استفاده کند.

سامسونگ اس 23

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ سامسونگ برای اولین بار در سال 2021 از دوربین های 200 مگاپیکسلی رونمایی کرد. امسال نسخه جدیدتر آن به همراه گوشی گلکسی S23 اولترا عرضه شده بود. حالا شرکت کره ای قصد دارد این سنسور را تبدیل به یک ترند در دنیای عکاسی کند. شرکت SAMSUNG به تازگی با انتشار یک تیزر تبلیغاتی اعلام کرد که می خواهد سنسورهای 200 مگاپیکسلی با قدرت زوم بالا به کار رفته در دوربین اصلی گلکسی S23 Ultra و مدل های دیگر را با دوربین های تله فوتو ادغام کند. در حال حاضر، گلکسی اس 23 اولترا از یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری، دیافراگم f/2.4 در تصاویر پرتره و یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری و دیافراگم f/4.9 برای بزرگنمایی اشیاء نزدیک استفاده می کند.

سامسونگ دوربین تله فوتو

ویژگی های دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی

سامسونگ معتقد است دوربین‌های تله فوتو می تواند اعوجاج موجود روی چهره را در تصاویر پرتره کاهش دهد و به آن عمق میدان کمتری بدهد. از طرف دیگر با رزولوشن 200 مگاپیکسلی خیره کننده اش می تواند جزئیات بیشتری از افراد و اشیاء مختلف در پرتره ها ایجاد کند.

این سنسورها می تواند به دو روش در دوربین‌های تله‌فوتو قرار بگیرد: با بُرش داخلی در سنسور و یا با لنز زوم اپتیکال اختصاصی. بنابراین، حتی گوشی های بسیار نازک میان رده آنر 90 هم می تواند با کمک روش برش داخلی – سنسور از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده کند. از این طریق می توان قدرت زوم دوربین اصلی را تا 4 برابر افزایش داد. به این ترتیب گوشی های ارزان قیمت آنر هم می تواند به زوم اپتیکال مجهز شود.

سامسونگ دوربین تله فوتو

دوربین های 200 مگاپیکسلی معمولا برای عکاسی تصاویر پرتره با زوم 2 الی 3 برابری کاربرد دارند و می توانند بوکه طبیعی و جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند. از لحاظ فنی این سنسورها به علت اعوجاج کمتر، برای تصویرهای پرتره عملکرد بهتری نسبت به دوربین های عریض دارند. علاوه بر این، گوشی‌های پرچمدار از یک دوربین ایزوسل 200 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال برای ثبت جزئیات بیشتر و دامنه زوم بهتر استفاده می کنند. ایزوسل HP2 و HP3 به‌ سنسور 1/1.3 و 1/1.4 اینچی مجهز هستند.

دوربین ایزوسل 200 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت کنند. این سنسورها یک مزیت دیگر هم دارند: می‌توانند با نرخ 4K و 120fps یا 8K و 30fps تصاویر متحرک ضبط کنند. در هرحال سامسونگ معتقد است سنسورهای 200 مگاپیکسلی می تواند آینده بازار دوربین‌های تله‌فوتو را تغییر دهد؛ اما تا این لحظه هیچ اقدامی که نشان دهنده استفاده از این سنسورها به عنوان دوربین تله‌فوتو در گوشی‌های آینده باشد، صورت نگرفته است.


چاپ