برتری آیفون 15 اولترا با دوربین 1 اینچی سونی!

اپل می تواند با گوشی های آیفون15 اولترا مجهز به دوربین 1 اینچی سونی از سایر رقبای خود پیشی بگیرد.

IPHONE15

براساس گزارش فون اریا؛ اپل هفت سال طول کشید تا تعداد مگاپیکسل سنسور اصلی گوشی های آیفون را افزایش دهد. پس وضوح دوربین های گوشی آیفون به این زودی تغییر نخواهد کرد. اما، این شرکت تصمیم دارد تغییرات دیگری اعمال کند. شایعاتی مطرح است که دوربین اصلی آیفون 15 اولترا نسبت به سنسور 48 مگاپیکسلی آیفون14 پرو مکس عملکرد بهتری دارد.

افشاگر معروف Ice Universe به تازگی در گزارشی ادعا کرد که آیفون15 پرومکس یا همان آیفون15 اولترا به یک سنسور جدید در قسمت دوربین اصلی مجهز می شوند. آیفون14 پرومکس دارای سنسور 48 مگاپیکسلی از نوع IMX803 بود اما، به نظر می رسد در ساخت آیفون 15 اولترا از سنسور IMX903 استفاده خواهد شد.

این دو سنسور چه تفاوتی با هم دارند؟ یکی از تفاوت های کلیدی بین دو سنسور این است که دوربین آیفون 14 پرومکس یک سنسور 1/1.28 اینچی است در حالی که، سنسور IMX903 ابعاد 1/1.14 اینچی دارد. سنسورهای بزرگ تر از نظر منطقی عملکرد بهتری دارند زیرا، قادرند نور و جزئیات بیشتری را ثبت کنند.

البته سنسورهای 1/1.14 اینچی مانند سنسورهای 1 اینچی عمل نمی کنند اما، می توانند به همان اندازه خوب کار کنند. طبق گزارشی که ماه نوامبر منتشر شد سنسور IMX903 می تواند به علت دارا بودن سطح سیگنال اشباع بالاتر باعث بهبود سطح نویز و دامنه داینامیکی شود. در ماه های اخیر گوشی های اندرویدی چینی وارد بازار شده اند که به علت وجود سنسورهای 1 اینچی، چالش هایی را برای گوشی های پرچم دار ایجاد کرده اند. حضور چنین سنسوری در سری جدید آیفون می تواند به اپل کمک کند تا بر رقبای دیگر مسلط شود.

قبل از انتشار این گزارش، در هفته گذشته شایعه ای مطرح شد که اپل می خواهد دکمه های فیزیکی را در گوشی های جدید حذف کند که با واقعیت فاصله زیادی دارد. اما، شایعات مربوط به دوربین سری آیفون 15 باور پذیرتر به نظر می رسند. سری آیفون به یک دوربین پریسکوپ جدید با زوم اپتیکال تا 6 برابر مجهز است. در این بین، مدل آیفون 15 پرو احتمال دارد از همان دوربین تله فوتو 3x آیفون 14 پرومکس استفاده کند. مدل های ممتاز نیز از پردازنده 3 نانومتری بهره مند می شوند. در تمام مدل های این سری، پورت USB-C و جزیره داینامیک حضور دارند. شرکت سازنده می خواهد تا سپتامبر سال 2023 از سری آیفون 15 رونمایی کند.


چاپ