طرح آمازون مبنی بر بازنگری در استفاده از پلاستیک شکست خورد

پیشنهاد شرکت Amazon.com Inc (AMZN.O) برای لزوم بازنگری در شیوه ی استفاده از پلاستیک، موفق شد تنها 49 درصد از آراء مجمع سالانه را به دست آورد، در صورتی که همه 15 قطعنامه مطرح شده در این مجمع با حداکثر آراء به تصویب رسیده بود. برای اطلاعات بیشتر از علت عدم تصویب طرح آمازون تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

amazoon

مجمع سالانه شرکت آمازون در روز جمعه برگزار گردید. طرح جدید این شرکت تنها پیشنهادی بود که برای تصویب به مرز 51 درصد نزدیک شده بود. اما، سرمایه گذاران با اعلام مخالفت های خود، سیاست های شرکت را در مورد مسائل مختلف، مانند رفتار با کارگران و استفاده از قراردادهای عدم افشا به چالش کشیدند.


جف بزوس موسس و مالک این شرکت با 13 درصد سهامی که در اختیار دارد می تواند در رای گیری بسیار تاثیر گذار باشد. این عامل می تواند باعث تلاش های بیشتر برای جلب اکثریت حمایت سرمایه گذاران شود.

طرح دیگری نیز در مورد اینکه آیا قابلیت های آمازون در نظارت بر فضای ابری، می تواند به نقض حقوق بشر کمک کند یا خیر، توانست 40 درصد آرا را به دست آورد. اما بیش از 87 درصد به پیشنهاد آمازون در مورد بررسی ایمنی کارگران، رأی منفی دادند.
تنها 39 درصد از آرا موافق قطعنامه مربوط به اتحادیه کارگران بودند و 47 درصد ازآنان نیز در مورد اینکه آیا فعالیت های لابی آمازون با منافع سهامداران مطابقت دارد یا خیر، حمایت کردند.

طرح فناوری تشخیص چهره آمازون توانست 41 درصد رای موافق را به خود اختصاص داد، در حالی که جزئیات این طرح در مورد جنسیت و پرداخت نژادی توانست تنها 29 درصد از حمایت سهامداران را به خود جلب کند.

قطعنامه های مجمع معمولا غیرالزام آور هستند، اما شرکت ها زمانی که آراء حمایت سهام داران به میزان 30 تا 40 درصد، می رسد، اقدام می کنند.

جدای از مباحث مطرح شده، سرمایه گذاران با پیشنهاد شرکت برای تصویب غرامت اجرایی، انتخاب مدیران و در نظر گرفتن تقسیم سهام موافقت کردند.


چاپ