معرفی ماوس بدون سیم لاجیتک با قیمت مقرون به صرفه

بسیاری از ماوس ها عملکردهای بسیار ابتدایی را ارائه می دهند - کلیک چپ، راست کلیک، چرخ اسکرول، و نه چیزهای دیگر.

برخی دیگر دارای طیف وسیعی از دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، مشخصات سنسور برتر، شارژ USB-C و سایر ویژگی‌ها برای کاربران قدرتمند هستند. و اکنون ماوس Logitech Signature M650 با قیمت مقرون به صرفه۴۰ دلاری وارد میشود.

Logitech Signature M650

ماوس بی‌سیم Logitech Signature M650 که هفته گذشته عرضه شد، یک دستگاه متوسط است که از ویندوز، macOS، Linux، Chrome OS، iPadOS و Android پشتیبانی می‌کند. پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها را ندارد، اما ساده هم نیست. و با نادیده گرفتن برخی از افزونه‌ها، مانند چندین پروفایل بلوتوث، ماوس می‌تواند قیمت مقرون به صرفه‌ای ۴۰ دلاری را حفظ کند.
آخرین ماوس بدون سیم لاجیتک نیز در سه نسخه مختلف عرضه می‌شود: اندازه استاندارد، اندازه بزرگ و نسخه چپ‌دست بزرگ،محصولی که تمام طبقات کاربران خود را در نظر گرفته است. ، مگر اینکه دست چپ جزو سطوح کاربران نباشد!
لاجیتک تشخیص اینکه کدام نسخه برای شما بهترین است را آسان می کند. کسانی که دست‌های کوچک تا متوسط دارند و اندازه آن‌ها تا 7.5 اینچ می‌رسد، باید M650 استاندارد را دریافت کنند، در حالی که آن‌هایی که دست‌های بلندتر از 7.5 اینچ دارند، باید M650 L را انتخاب کنند.

Logitech Signature M6502

اگر دست‌های کوچکی دارید و می‌خواهید یک ماوس بی‌سیم مشابه داشته باشید، گزینه‌های کوچک‌تری مانند Razer Pro Click Mini 3.9×2.5×1.3 اینچ، 3.1 اونس با یک باتری وجود دارد.
نسخه متوسط 4.22×2.43×1.49 اینچ و 3.57 اونس می باشد. این باعث می‌شود که از نظر طول و عرض کمی کوچک‌تر (اما به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر) از ماوس پاپ لاجیتک (4.5×2.6×1.4 اینچ و 2.9 اونس)،باشد.
M650 بزرگ (4.65×2.58×1.63 اینچ، 3.92 اونس) 10.19 درصد بلندتر و 9.8 درصد سنگین‌تر از نسخه استاندارد است. که این مقدار برای یک ماوس با ویژگی بی سیم بسیار بزرگ است.
این ماوس حتی از ماوس گیمینگ بی سیم Corsair Katar Pro MSRP 40دلاری بزرگتر است، که ابعاد آن 4.56×2.53×1.49 اینچ و وزن آن 3.39 اونس میباشد. با این حال، موس‌های بی‌سیم حجیم‌تری وجود دارند، از جمله برخی از آنها از Logitech. لاجیتک M510 با شکل مشابه و با قیمت پایین (4.72×2.56×1.6 اینچ، 4.55 اونس) آنقدر سنگین است که استفاده از آن سخت به نظر می رسد.
یک نسخه چپ دست از M650 وجود دارد - دکمه های کناری در سمت راست ماوس قرار دارند - اما فقط در اندازه بزرگ موجود است. پیدا کردن موس‌های چپ‌دست بی‌سیم به سختی انجام می‌شود—ماوس 100 دلاری Logitech G903، به‌علاوه ماوس‌های سنتی کمتر مانند ماوس‌های ارگونومیک و Surface Arc مایکروسافت وجود دارد. اما برای یک ماوس بی‌سیم معمولی که بهره‌وری را هدف قرار می‌دهد، این گزینه چپ‌دست یک رفتار نادر است.
داشتن این گزینه‌های زیاد، یافتن یک تناسب خوب را برای افراد آسان‌تر می‌کند، به‌ویژه اگر در حال حاضر اولویت‌هایی در فاکتور شکل ماوس نداشته باشند. ماوس‌هایی وجود دارند که سفارشی‌سازی اندازه را تا حد زیادی انجام می‌دهند، اما M650 باید گزینه‌های کافی را برای اکثر مردم فراهم کند.

versus pop 640x360

بلوتوث یا دانگل
M650 را می توان همزمان با دو دستگاه جفت کرد، اما گزینه های اتصال آن به آن اندازه که در برخی از ماوس های بی سیم دیگر دیده ایم پیشرفته نیست. برای مثال، Pro Click Mini Razer و Pop Mouse لاجیتک می‌توانند با حداکثر سه دستگاه بلوتوث جفت شوند (شما انتخاب می‌کنید که کدام دستگاه را با فشار دادن دکمه‌ای در قسمت زیرین ماوس کنترل کنید). از سوی دیگر، M650 به یک پروفایل بلوتوث محدود می شود. با این حال، گنجاندن یک دانگل USB-A به این معنی است که می‌توانید ماوس را از طریق بلوتوث به یک دستگاه جفت کنید و با دانگل دستگاه دیگری را جفت کنید.
جابجایی دو دستگاه جفت شده کمی گیج کننده است. نگه داشتن یک دکمه در قسمت زیرین M650 به شما امکان می دهد بین حالت بلوتوث و دانگل جابجا شوید، اما چراغ نشانگر چشمک زن آن واضح ترین نمایشی را از اینکه کدام گزینه در حال استفاده است را نشان نمی دهد.
عمر باتری
لاجیتک ادعا می کند که با استفاده از اتصال بلوتوث M650 می توانید تا دو سال از عمر باتری آن بهره مند شوید.. پس از حدود 118 ساعت استفاده از ماوس، به علاوه حدود 17.5 ساعت زمان بیکار روی نرم افزار Options+ ماوس 95 درصد را نشان می دهد.
دو سال همان میزان عمر باتری است که ماوس پاپ لاجیتک ادعا می کند که به آن می دهد. در همین حال، Razer Pro Click Mini تا 30.21 روز عمر باتری را ارائه می دهد و ماوس گیمینگ Katar Pro Corsair تا 5.6 روز می تواند دوام بیاورد.
سایزهای مختلف، رنگهای مختلف
لاجیتک مدلی با اندازه استاندارد را سفید ارایه میدهد. نسخه بزرگ در رنگ های سفید مایل به قرمز، گرافیت، قرمز و آبی عرضه می شود. چپ دست ها همه رنگ ها را دارند به جز صورتی.
گزینه های رنگ عجیب و غریب هستند. لاجیتک تلاش زیادی برای ارائه مجموعه‌ای از گزینه‌های اندازه و رنگ مختلف انجام داد، اما همه رنگ‌ها در هر اندازه‌ای وجود ندارند.
در وب سایت لاجیتک به نظر می رسد. لاستیکی صورتی تیره در طرفین M650 ظاهری مدرن به ماوس می بخشد و با دکمه های کناری صورتی روشن در تضاد است. برجستگی‌های کوچک در کناره‌ها بافت و چسبندگی دلپذیری را ایجاد می‌کنند. با این حال، این برجستگی ها ممکن است در نهایت پس از سال ها استفاده زیاد شروع به فرسایش کنند. قسمت بالای ماوس صاف است و قسمت جنوب چرخ اسکرول براق است و دارای برجستگی های بسیار ظریفی است که به نظر من چندان مفید نبود.
چرخ اسکرول، که با یک لوگوی ظریف SmartWheel مهر شده است، دارای خطوط افقی است که در سراسر لاستیک قرار دارند. هنگام تکان دادن چرخ، مقدار کمی حرکت جانبی را مشاهده کردم که گاهی اوقات حواس‌تان را پرت می‌کرد.
در تنظیم 100 درصد، ماوس به طور قابل اعتمادی زیپ می‌شود، اما اگر تنظیمات CPI بالاتری را ترجیح می‌دهید، گزینه‌های بی‌سیم بهتری وجود دارد. M650 به اندازه‌ای کوچک است که بتوان به راحتی آن را دستکاری کرد، اما وزن قابل توجه‌تر آن به این معنی است که فشار دادن طولانی‌مدت به اطراف می‌تواند خسته‌کننده باشد، به‌ویژه زمانی که وزن زیادی در نزدیکی کف دست متمرکز شده است.
دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی
دو دکمه کناری M650 و دکمه اسکرول-چرخ به داخل قابل برنامه ریزی در برنامه Options+ هستند. این برنامه از پیش ساخته شده ارائه می شود که به طور خودکار هنگام استفاده از کروم، اج، اکسل، پاورپوینت و ورد اجرا می شود. برای مثال، در پاورپوینت و اکسل، دکمه‌های کناری به صورت Undoو Redo برنامه ریزی شده‌اند. برنامه بتای لاجیتک همچنین به شما امکان می‌دهد آن پروفایل‌ها را تغییر دهید یا برای سایر برنامه‌ها نمایه‌های مختلفی ایجاد کنید.

Logitech Signature M6504

نگه داشتن یک دکمه کناری هنگام استفاده از چرخ اسکرول به شما امکان می دهد به صورت افقی حرکت کنید. اما اگر دکمه‌های کناری را برای انجام عملکردهای خاصی برنامه‌ریزی کنید - مثلاً افزایش و کاهش صدا، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی، جابجایی برنامه‌ها یا استفاده از ژست ویندوز - اسکرول افقی کار نمی‌کند.
Options+ فهرست بلندبالایی از امکانات را برای برنامه نویسی سه دکمه ارائه می دهد، از جمله سه بار کلیک کردن، راه اندازی یک برنامه است. شما می توانید تکالیف ضربه زدن به کلید خود را وارد کنید، اما به یک کلید یا میانبر صفحه کلید محدود می شوید، مانند Shift و یک حرف برای بزرگ کردن یا Ctrl و C برای کپی کردن.

dongle 1 640x480

M650 کلیک‌های چپ و راست بی‌صدا را ایجاد می‌کند. لاجیتک (به نوعی خودسرانه) این ماوس را با M185 15 دلاری خود مقایسه می کند و می گوید که دو دکمه M650 90 درصد بی صداتر هستند. به جای صدای تیز و صدای کلیک، دکمه یک ضربه ملایم ایجاد می کند. دکمه ها جابجایی زیادی ندارند، اما به اندازه کافی روی آن کلیک می کنند تا کار را انجام دهند. فعال کردن دکمه ها همچنین به نیروی کافی نیاز دارد تا به شما کمک کند تا از کلیک های اشتباه جلوگیری کنید. هر دکمه به سرعت به جای خود باز می گردد و کلیک کردن سریع را امکان پذیر می کند، اگرچه به سرعت برخی از ماوس های بازی شدید نیست.
لاجیتک Signature M650 تعادل را ارائه می دهد. دو اندازه و نسخه چپ این اطمینان را ایجاد می کند که بسیاری از کاربران یک تناسب راحت را پیدا خواهند کرد. گزینه‌های دانگل و بلوتوث به این معنی است که می‌توانید M650 را به دو دستگاه جفت کنید، حتی اگر جابه‌جایی بین آن دستگاه‌ها کمی دشوار باشد. سه دکمه قابل برنامه ریزی وجود دارد، اگرچه سایر موس های بی سیم بیشتر ارائه می دهند.
برخی از ترفندهای آشکار می توانند M650 را بهبود بخشند. بسته به اندازه ای که می گیرید، گزینه های رنگ متفاوت است و نسخه سمت چپ فقط در اندازه های بزرگ ارائه می شود. می‌توانید ماوس را به دو دستگاه وصل کنید، اما برخی از ماوس‌های بی‌سیم - از جمله ماوس پاپ لاجیتک (که هزینه‌ی یکسانی دارد) با حداکثر چهار دستگاه جفت می‌شوند. M650 قابل شارژ نیست، اما دارای باتری با دوام طولانی است.
در این بازه قیمتی رقابت سختی وجود دارد. به عنوان مثال، Corsair Katar Pro یک ماوس گیمینگ بی سیم است که دارای سنسور قدرتمندتر و مشخصات حافظه داخلی است و هزینه آن به اندازه M650 است


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ