M1 Mac mini اپل با کمی تغییر قابل حمل می شود.

شاید عجیب به نظر برسد، اما محققان در پی پروژه Homebrew ماهیت بسیار فشرده رایانه را مورد بررسی قرار دادند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این پروزه اپل، تا پایان مطلب همراه های فن تک شوید.

اپل چقدر می تواند مک های کوچکتر را در آینده افزایش دهد.

Mac mini به صورت گسترده به عنوان یک کامپیوتر بسیار کوچک که عملکرد قابل توجهی را نسبت به اندازه خود ارائه می دهد، در بین کاربران پذیرفته شده است. تینکرها«یک کامپیوتر تک بردی است » معمولاً از بردهایی مانند Raspberry Pi برای ایجاد دستگاه‌های محاسباتی بسیار قابل حمل استفاده می‌کنند، همین امر باعث شده است محققان به مفهوم M1 Mac mini روی بیاورند.
با هدف کوچک کردن یک سیستم از قبل فشرده مک مینی کوچک ساخته شده ، به نحوی که به یک دستگاه کار قابل حمل تبدیل شده است.
کوچک شدن مک مینی
Mac mini همیشه از یک مین برد« مادربورد یا مین بورد را می‌توان اصلی‌ترین بخش یک رایانه به شمار آورد. وظیفه مین بورد کنترل پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. در واقع می‌توان گفت مادربورد برای کل کامپیوتر، زیربنا و پایه ی اطلاعات و قدرت به شمار می آید.» و اجزای فشرده استفاده می کند. با معرفی M1 Mac mini، اپل بدون تغییر اندازه محفظه آلومینیومی خارجی قطعات داخلی را بیشتر کوچکتر کرد.

47201 91960 Mac mini projects 1 xl

برای پاسخ به این سوال که واقعاً چقدر می‌توانید با لوازم داخلی M1 Mac mini کار کنید، کوین نلسون از آزمایشگاه‌های Snazzy این کار را با یک چاپگر سه بعدی مورد بررسی قرار داده است.
یوتیوبر در پست‌هایی در توییتر، برد داخلی مک مینی را نشان می‌دهد که با هیت سینک، کانکتورها و مقداری سیم‌کشی کامل شده است. تصویری دیگر مجموعه‌ای از نمونه‌های اولیه چاپ را در رنگ‌ها و مواد مختلف نشان می‌دهد که هر کدام دارای جلوه‌های مشابه مک پرو هستند.
این ایده از این نشات می‌گیرد که متوجه می‌شویم آی‌پد مینی تقریباً به اندازه پهنای مک مینی است، که باعث می‌شود صفحه نمایشی با اندازه بالقوه مناسب باشد.
محفظه در اطراف Mac mini قرار می گیرد و دارای یک بخش لولایی است که iPad mini را نگه می دارد که به طور موثر به عنوان پوشش عمل می کند. آی‌پد مینی با استفاده از کابل USB-C به مک مینی متصل می‌شود که به‌خوبی در اطراف لبه قرار گرفته و در جای خود بسته می‌شود.
این پروژه قرار نیست که Mac mini را به یک دستگاه واقعاً بدون سیم تبدیل کند، زیرا هنوز به جای منبع تغذیه قابل حمل، به کابل برقی که به یک پریز متصل است، متکی می باشد آی‌پد مینی Duet را اجرا می‌کند که خروجی نمایشگر مک مینی را بر روی صفحه نمایش خود نمایش می‌دهد، این در حالی ست که هنوز پشتیبانی از قلم اپل را حفظ می‌کند.
هرچند که نمی‌توانید آن را جایگزین مک‌بوک در نظر بگیرید، چراکه تنظیمات حداقل اجازه می‌دهد بدون نگرانی در مورد محدودیت‌های انقباض حرارتی بیش از حد با مک مینی کامل با صفحه‌نمایشی که با یک آی‌پد مینی قابل جابجایی است، همراه شود
اشاره ای به آینده
هر دو پروژه، اما به طور خاص اولی، به آنچه که اپل در آینده می تواند عرضه کند، اشاره می کند. با استفاده از قطعات داخلی کوچکتر، منطقی است که اپل یک مک مینی حتی کوچکتر را طراحی کند.
در حال حاضر شایعه شده است که اپل در حال تولید یک مک مینی بازطراحی شده است، مک مینی که می تواند این طراحی را از جهات مختلف متزلزل کند. در کنار تغییرات مشخصات، تصور می‌شود که مدل ورودی از یک نوار فلزی و یک پنل بالایی پلی کربنات مانند و همچنین کاهش ارتفاع استفاده می‌کند.
همچنین شایعه شده است که اپل در حال ساخت نسخه کوچکتر مک پرو است که بر روی Apple Silicon اجرا می شود. می‌تواند با تغییر از اینتل به اپل سیلیکون به اپل این فرصت داده می شود که اندازه بزرگ‌ترین مک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، البته فراموش نکنیم این مک مینی همچنان مانند گذشته عملکرد خود را حفظ خواهد نمود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ