اپل عرضه خودروهای خودران را تا سال 2026 به تعویق انداخت!

شرکت اپل (AAPL.O) قصد دارد تولید خودروهای خودران را کاهش دهد و زمان عرضه آن را تا سال 2026 به تعویق بیاندازد.

خودروهای خودرران اپل
به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ افراد نزدیک به این شرکت روز سه شنبه خبردادند که AAPL.O تصمیم گرفته است خودروهای خودران برقی خود را از تعداد فعلی کمتر کند.

پس از این گزارش، سهام سازنده گوشی های آیفون به میزان 2.4 درصد کاهش یافت. پروژه بخش خودروسازی این شرکت، معروف به تایتان از سال 2014 با طراحی اولین وسیله نقلیه اپل کلید خورد. اما، این پروژه وقفه های زیادی داشت. افراد آگاه گفتند که اپل در حال حاضر مشغول طراحی فرمان و پدال مخصوصی است که از قابلیت خودکار این خودروها در بزرگراه ها پشتیبانی می کند.

این گزارش در ادامه اضافه کرد که این شرکت قصد دارد وسیله نقلیه ای بسازد که به رانندگان اجازه می دهد در بزرگراه ها به راحتی بتوانند کارهای دیگر خود را انجام دهند و تنها در صورت اعلام هشدار، کنترل دستی خودرو را به دست بگیرند.

سال گذشته، بلومبرگ اعلام کرد که اپل سعی دارد خودروی الکتریکی خود را در اوایل سال 2025 عرضه کند. این خودروها از نوع خودروهای خودران خواهند بود. در این گزارش آمده است: خودروی ایده‌آل اپل فاقد فرمان و پدال هستند و فضای داخلی آن به گونه ای طراحی شده است که نیازی به استفاده از دست، نخواهد بود.


چاپ