Gemini Live: گفتگوی روان با هوش مصنوعی گوگل در اندروید

گوگل در رویداد I/O امسال قابلیت های جدیدی را به برنامه اندرویدی Gemini اضافه کرد.

هوش مصنوعی Gemini

گوگل امسال قصد دارد قابلیت های جدیدی را به اپلیکیشن اندرویدی Gemini معرفی کند. یکی از جذاب ترین قابلیت ها مربوط به جِمینی لایو (زنده) است. این روش جدیدی برای برقراری ارتباط با گوشی های هوشمند است. "Gemini Live" از فناوری پیشرفته ای برای تشخیص گفتار استفاده می کند تا مکالمه ای طبیعی تری را با کاربر داشته باشد.

در کنفرانس 2024 Google I/O کارشناس بازاریابی گوگل یک مکالمه ای با "Gemini Live" داشته است. او در این رویداد از ربات جمله و سئوالات ساده ای پرسید. به عنوان نمونه:" من قراره برای شغل باریستا مصاحبه بدم، اما هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارم. می‌تونی بهم پیشنهاداتی برای آماده شدن بدی؟» ربات چت جمینی بلافاصله شروع به کار کرد و پیشنهاداتی را برای آمادگی بیشتر در مصاحبه شغلی ارائه داد.

این پیشنهادات شامل نمایش ویدئوهایی است که در مورد نحوه درست کردن نوشیدنی‌های ساده و نحوه درست کردن آنها در خانه بود. کل این فرآیند به اندازه ای طبیعی صورت می گیرد که کاربر تصور می کند که با یک انسان صحبت کرده است. جالب ترین قسمت این گفتگو مربوط به جایی می شود که کارمند گوگل صحبت های جمینی را قطع می کند و اطلاعات یا یک سئوال جدید مطرح می کند درست مانند کاری که ما در گفتگوهای روزانه انجام می دهیم! چت بات گوگل در واکنش به آن پیشنهاد های خود و کل روند گفتگو را براساس صحبت های جدید تنظیم می کند. تماشای این اتفاق آن هم به صورت زنده و مشاهده واکنش آنها جالب بود.

با این حال، گفتگو با قطع شدن ناگهانی اتصال وای‌فای گوشی پیکسل که از آن استفاده می‌شد، متوقف شد و چت بات دیگر به هیچ سئوالی پاسخ نداد. نکته جالب اینجاست که مجری برنامه با مهارت زیادی که داشت توانست این مشکل فنی را جمع و جور کند. او با لحن شوخی‌ (در عین حال جدی) گفت که این اتفاق مشخص می کند که آیا جِمینی فقط روی دستگاه اجرا می‌شود یا خیر؟! پاسخ، «خیر» است. جِمینی لایو همانند جِمینی فعلی روی اندروید، برای کار کردن به فضای ابری و اتصال اینترنت نیاز دارد.

با وجود این مسئله، قابلیت‌های این فناوری در نوع خود بسیار جالب است. اگر حین گفتگو با چت بات اینترنت گوشی شما قطع شد، به لطف ثبت دقیق تاریخچه‌ی گفتگوهای جِمینی شما می‌توانید بعد از اتصال دوباره اینترنت به کار خود از همان جایی که متوقف شد ادامه دهید. البته این موضوع از نظر حفظ حریم خصوصی برای کاربران نگران کننده باشد. از طرف دیگر، جِمینی لایو یک ابزار اختیاری است که به زودی در دسترس مشترکان جِمینی پیشرفته قرار خواهد گرفت.


چاپ