رونمایی ایلان ماسک از چت بات TruthGPT در آینده ای نزدیک!

ایلان ماسک اعلام کرد به زودی از چت بات TruthGPT به عنوان رقیب ChatGPT رونمایی خواهد کرد.

ایلان ماسک

براساس گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از فاکس نیوز؛ ایلان ماسک روز دوشنبه گفت که بزودی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی TruthGPT را برای رقابت با چت بات های مایکروسافت و گوگل در آینده نزدیک عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل جدید توییتر معتقد است:« شرکت OpenAI سازنده چت بات GPT ، ربات های خود را برای دروغ گفتن آموزش می دهد. در حال نیز این استارتاپ با حمایت های مالی مایکروسافت از یک شرکت کوچک به یک سازمان بزرگ تبدیل شده است.» ماسک علاوه بر آن، لری پیج یکی از بنیانگذاران گوگل را متهم کرد که به مسئله ایمنی هوش مصنوعی اهمیت نمی دهد.

ماسک در مصاحبه‌ خود با تاکر کارلسون مجری شبکه فاکس نیوز، گفت: «من در حال ساخت یک چت بات به نام «TruthGPT» هستم، هوش مصنوعی که تلاش می کند براساس حقیقت جهان پیرامون خود را درک کند. من معتقدم این ربات می تواند ایمن باشد و بشریت را به سمت نابودی سوق ندهد. من این پروژه را خیلی دیر شروع کردم اما، تلاش می کنم زودتر آن را آماده عرضه کنم.»

شرکت های مایکروسافت و OpenAI هنوز نسبت به صحبت های مدیرعامل شرکت X.AI واکنش نشان ندادند. افراد نزدیک به ماسک گفتند که او از محققان هوش مصنوعی گوگل برای راه اندازی شرکت جدیدش استفاده کرده است تا بتواند با OpenAI رقابت کند.
چند روز قبل، Mask در نوادا شرکتی به نام X.AI را به ثبت رساند. بر اساس اطلاعات مندرج در پروند ثبت این شرکت، ماسک به عنوان مدیر، جراد برچال به عنوان منشی شرکت معرفی شده است.


نابودی بشریت

اقدام مدیرعامل تسلا پس از آن صورت گرفت که او به همراه چند نفر از رهبران فناوری جهان با امضای طوماری به علت خطرات بالقوه GPT-4 شرکت OpenAI خواستار توقف شش ماهه آن شدند. ماسک ادعاهای خود را در مصاحبه جدید با فاکس نیوز تکرار کرد و گفت:«خطر هوش مصنوعی می تواند به مراتب از یک خودرو یا هواپیمای معیوب بیشتر باشد. این فناوری قدرت نابودی بشریت را دارد. به عنوان مثال: یک هوش مصنوعی فوق العاده هوشمند می تواند به قدری خوب بنویسد که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.»

Elon Mask در توییت آخر هفته به ملاقاتش با باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اشاره کرد و گفت:"من در این ملاقات به اوباما گفتم که واشنگتن باید در زمینه هوش مصنوعی قوانین محکمی مشخص کند."

او در سال 2015 استارتاپ OpenAI را تاسیس کرد اما، در سال 2018 از هیئت مدیره آن کناره گیری کرد و در سال 2019 به صورت رسمی اعلام کرد که همه سهام این شرکت را واگذار کرده است و می خواهد بیشتر بر روی تسلا و اسپیس ایکس تمرکز کند.


چاپ