رونمایی اپو از عینک هوشمند Air Glass 3 XR مجهز بهAndesGPT

شرکت اوپو در نمایشگاه جهانی موبایل WMC 2024 از عینک هوشمند Air Glass 3 XR مجهز به دستیار دیجیتال AndesGPT رونمایی کرد.

اوپو ایر گلس3

نمایشگاه جهانی WMC امسال بارسلونا شاهد شگفتی های زیادی در صنعت فناوری بود. یکی از این شگفتی ها مربوط به عینک هوشمند جدید Oppo می شود. سازنده چینی در نمایشگاه 2024 یک محصول جدید ارائه داد: عینک هوشمند ایر گلس3 که نسخه پیشرفته تر از ایر گلس 2 است. عینک جدید با ساده سازی نحوه استفاده از هوش مصنوعی قصد دارد شکاف بین فناوری و دنیای واقعی را کمتر کند. عینک های زیادی با اپتیک شفاف در بازار وجود دارند. هر کدام از لنزهای این عینک ها می توانند تصاویر رنگی را به شما نمایش دهند. اما، عینک جدید Oppo سبک ترین عینک واقعیت افزوده موجود در جهان است. ایر گلس3 فقط حدود 50 گرم وزن دارد و به همین علت برای استفاده طولانی مدت در طول روز می تواند بهترین انتخاب باشد.

اوپو ایر گلس3 جلوه ظاهری

مشخصات عینک هوشمند Air Glass 3 XR

Oppo از تکنولوژی های پیشرفته ای برای نازک کردن قاب عینک و نمایشگرهای اپتیکال استفاده کرده است. مواد به کار رفته برای تصویربرداری در این دستگاه تنها 0.88 میلی‌متر ضخامت دارد و می تواند داده های تصویری را به صورت جداگانه از هر دو صفحه نمایش های MicroLED با قابلیت روشنایی 1000 نیت حمل کند. قابلیت ضریب شکست این عینک 1.70 است که خیلی نزدیک به ضریب شکست 1.5 شیشه است. این ویژگی چه کاربردی دارد؟ با کمک این ویژگی احتمال اثر رنگین کمان در زمان برخورد نور به عینک کمتر می شود.

چهار بلندگویی که در قاب عینک Oppo Air Glass 3 وجود دارد، کار برقراری تماس و تعامل با برنامه های موبایل را امکان پذیر می کند. اوپو برای افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران از فناوری جدیدی به نام "فناوری میدان صوتی معکوس" استفاده کرده است. با کمک این فناوری، زمانی که کاربر در محیط های شلوغ و پر سر وصدا مثل مترو قرار می گیرد، افراد نزدیک به او نمی توانند صدای بلندگوها را بشنوند. علاوه براین، شنونده هم می تواند صدای شفاف و قوی را از آن سمت دریافت کند.

نحوه کار با عینک هوشمند Air Glass 3 XR

روش کار با این عینک بسیار ساده است. فقط کافی است کاربر عینک خود را به یک گوشی Oppo مجهز به سیستم عامل ColorOS 13 جفت کند. بعد از انجام این کار، کاربر می تواند از طریق پدهای لمسی که روی فریم ها قرار دارد کنترل عینک را به دست بگیرد. مهم ترین ویژگی این عینک، دستیار صوتی آن است. سازنده این دستیار هوش مصنوعی جدید را براساس مدل زبان بزرگ AndesGPT ارائه داده است. برای تعامل با این چت بات حتما باید با اپلیکیشن موجود در گوشی هوشمند دستگاه خود را جفت کنید. Oppo ادعا می کند که این چت بات عملکرد خوبی در جستجوی اطلاعات و جمع آوری آن برای انجام کارهای سختی مثل برنامه ریزی سفر می تواند داشته باشد.

در حال حاضر امکانات این دستگاه به برقراری تماس صوتی، پخش موسیقی و مشاهده تصاویر رنگی محدود می شود. اما سازنده چینی قصد دارد در نسخه های بعدی قابلیت های تله پرومتر، ناوبری، تایمر، ترجمه و سلامت و تناسب اندام را به آن اضافه کند. زمان عرضه نهایی این دستگاه مشخص نیست چون اوپو قصد دارد قبل از رسیدن به این مرحله، چند نمونه اولیه دیگر آن را مورد آزمایش قرار دهد. درست مانند کاری که با اوپو ایر گلس 2 انجام داد. نمونه اولیه Air Glass 2 هم دو سال قبل از عرضه نهایی ساخته شد. این شرکت ماه گذشته با هدف ادغام هوش مصنوعی در فناوری واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی، یک مرکز هوش مصنوعی جداگانه راه اندازی کرد. با ادامه این روند، هدست اپل ویژن پرو باید خود را برای رقابت با سازندگان پرقدرتی آماده کند.


چاپ