عصاره پوست درخت چریش با انواع کوویدهای نوظهور مقابله می کند

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز و موسسه آموزش علوم و تحقیقات کلکته هند انجام شده است، عصاره پوست درخت چریش ممکن است به درمان و کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند.

اگر تمایل دارید در مورد جزئیات این درمان بدانید، تا انتهای مطلب با های فن تک همراه شوید.
درخت چریش که بومی هندوستان است، هزاران سال است که به دلیل خواص ضد انگلی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن مورد استفاده قرار گرفته است. عصاره پوست به درمان مالاریا، زخم معده و روده، بیماری های پوستی و بسیاری بیماری های دیگر کمک کرده است.
این پژوهش نمایان این است که اجزای پوست چریش ممکن است طیف گسترده‌ای از پروتئین‌های ویروسی را مورد هدف قرار دهند، که نشان‌دهنده پتانسیل آن به عنوان یک عامل ضد ویروسی در برابر انواع نوظهور ویروس‌های کرونا (از جمله SARS-CoV-2) می باشد.

Neem Tree 777x777

داروهای مبتنی بر چریش برای درمان انواع ویروس نوظهور
ماریا ناگل، MD، استاد پژوهش در بخش نورولوژی و چشم پزشکی، پیرو این تحقیق می گوید: "هدف این تحقیق توسعه دارویی مبتنی بر چریش است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی را زمانی که فردی به ویروس کرونا آلوده می شود کاهش دهد."
او گفت: «ما امیدواریم که دانشمندان مجبور نباشند به طور مداوم هر بار که یک نوع جدید SARS-CoV-2 ظاهر می‌شود، درمان‌های جدیدی را توسعه دهند. درست مانند نحوه مصرف پنی سیلین برای گلودرد استرپتوکوکی، مصرف داروی مبتنی بر چریش برای کووید را نیز در نظر می گیریم که به ما امکان می دهد بدون ترس از بستری شدن در بیمارستان و مرگ، زندگی عادی خود را از سر بگیریم."
دانشمندان تأثیر عصاره پوست را در برابر ویروس‌های کرونا در آزمایشگاه‌های خود بررسی کردند. در هند، محققان آن را در مدل‌های حیوانی آزمایش کردند و نشان دادند که دارای خواص ضد ویروسی در برابر کروناویروس است. با استفاده از مدل‌سازی کامپیوتری، محققان پیش‌بینی کردند که عصاره پوست چریش در مکان‌های مختلف به پروتئین سنبله SARS-CoV-2 متصل می‌شود و از ورود ویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری می‌کند.
مبارزه با همه گیری مداوم
گام بعدی در تحقیقات ما، شناسایی اجزای خاص در عصاره پوست درخت چریش است که ضد ویروس هستند. ناگل گفت: "از آنجایی که این اجزا به مناطق مختلف SARS-CoV-2 متصل می شوند، ما معتقدیم که بر روی گونه های نوظهور با جهش سنبله موثر خواهد بود. سپس فرمول دوز داروی ضد ویروسی را برای درمان عفونت‌های کروناویروس تعیین می‌کنیم."
دانشمندان گفتند که این تحقیق می‌تواند به تلاش‌های درمانی ضد ویروسی جدید برای مبارزه با همه‌گیری مداوم کمک کند، در حالی که قول درمان سویه‌های جدید کروناویروس را حفظ می‌کند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ