کود حیوانی نوعی فیلتر برای تصفیه آب

در حال حاضر بیشترین استفاده از کود حیوانی برای رشد گیاهان میباشد ولی اخیرا محققان از آن برای تبدیل آب دریا به آب شیرین استفاده می کنند.

دانشمندان دانشگاه نورث ایسترن فرآیندی را توسعه دادند که مدفوع گاو را به فیلتری تبدیل می کند که آب غیرقابل آشامیدن را تصفیه می کند، یک نوآوری که این تیم امیدوار است بتواند بحران جهانی آب را برطرف کند.


تولید آب تمیز از فضولات گاو با استفاده از نانوفیلتراسیون و اسمز معکوس

Water jars

دانشمندان با منفجر کردن کود با حرارت شدید، آن را به پودر کربنی تبدیل کردند که به صورت کف درمیاید. کود به صورت کفی شکسته می شود که روی سطح آب دریا می نشیند، با نور خورشید فعال می شود و به آب از زیر آن به عنوان بخار اجازه عبور می دهد، این آب که از نمک پاک شده است جمع آوری شده و آماده نوشیدن می شود
فوم ساخته شده از این پودر در آب شور شناور شده و با استفاده از نور خورشید مایع آب در زیر آب به بخار تبدیل خواهد شد و پس از گذشت از حفره های آن به آب آشامیدنی مایع قابل استفاده تبدیل می شود.
بر اساس گزارش یونیسف، حدود 1.42 میلیارد نفر در مناطقی زندگی می کنند که با کمبود آب مواجه هستند و تنها سه درصد از آب روی زمین قابل شرب است. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از دانشمندان به طور خستگی ناپذیری برای تبدیل آب اقیانوس ها به آب شیرین تلاش می کنند.
محلول در حال اجرا یک سیستم فیلتراسیون است که نمک را از آب حذف می کند، فرآیندی به نام نمک زدایی، اما چنین فرایندی باعث خرابی دستگاه میشود. یی ژنگ، استاد دانشگاه نورث ایسترن در بیانیه ای گفت: « به دنبال منبع نیروی پایدارتری برای نمک‌زدایی هستیم. زیرا ۹۰ درصد فرآیندهای کنونی برق زیادی مصرف می کنند. استفاده از نور خورشید برای فیلتر کردن بسیار مناسب است. زیرا نیازی به صفحه های خورشیدی نیست و تنها با نور خورشید می تواند فعالیت کند.»
ژانگ گنجینه ای از کود گاوی را از مزارع محلی جمع آوری کرد و با حرارت تا 3092 درجه فارنهایت به مواد ضربه زد تا هر گونه باکتری را از بین ببرد. پس از حذف باکتری، کود به پودر کربن تبدیل شد که ژانگ آن را به کف تبدیل کرد تا نمک آب اقیانوس را فیلتر کند.
ژنگ گفت: آب به دست آمده بسیار شیرین بود و افزود که غلظت سدیم آن به طور قابل توجهی کمتر از استانداردهای تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای آب آشامیدنی است. و توضیح داد موادی که ما استفاده می کنیم کاملا طبیعی و پایدار هستند. این ماده طبیعی عملکرد خوبی دارد و کم هزینه است، به راحتی به دست می آید و تولید آن آسان است.
این بدان معناست که این فناوری می‌تواند جوامع محلی را برای ایجاد سیستم‌های نمک‌زدایی خود، که می‌تواند برای حرکت به سمت دسترسی عادلانه به آب آشامیدنی در سراسر جهان مهم باشد، توانمند کند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ