اولین فولاد سبز در جهان

شرکت سوئدی اولین دسته تولید شده فولاد سبز بدون استفاده از زغال سنگ را ارسال می کند.

به گفته سازنده آن، اولین تحویل "فولاد سبز" به مشتری در جهان بدون استفاده از زغال سنگ در سوئد انجام می شود.
هیبریت فولاد ساخته شده با فرایند تولید هیدروژن را به ولوو ارسال می کند، که قصد دارد از آن در نمونه های اولیه خودرو و قطعات استفاده کند

jhjh

شرکت سوئدی Hybrit اعلام کرد که فولاد را به صورت آزمایشی قبل از تولید تجاری کامل در سال 2026 به خودرو ساز ولوو AB می رساند. ولوو اعلام کرده است که تولید خودروهای اولیه و اجزای سازنده آن از فولاد سبز را در سال 2021 آغاز می کند.
تولید فولاد با استفاده از زغال سنگ حدود 8 درصد از انتشار جهانی گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد. Hybrit عملیات آزمایشی را در کارخانه آزمایشی فولاد سبز خود در شهر لولئو شمال سوئد، یک سال پیش آغاز کرد. هدف آن جایگزینی ذغال سنگ کک، که به طور سنتی برای تولید فولاد بر پایه سنگ معدن مورد نیاز است، با برق تجدید پذیر و هیدروژن است. هیدروژن بخش مهمی از برنامه اتحادیه اروپا برای رسیدن به صفر صفر گازهای گلخانه ای تا سال 2050 است.
Hybrit متعلق به فولادساز SSAB، شرکت دولتی Vattenfall و معدنچی LKAB است.

Hydrogen CO2
10 درصد SSAB از انتشارات سوئد و 7درصد از انتشار دی اکسید کربن فنلاند را به خود اختصاص می دهد. در این بیانیه آمده است که تحویل آزمایشی "گامی مهم در جهت ایجاد یک زنجیره ارزش کاملاً فسیلی نیست ... هدف این است که فولاد بدون فسیل را به بازار تحویل دهیم و فناوری را در مقیاس صنعتی تا سال 2026 نشان دهیم."
یکی دیگر از پروژه های فولاد سبز، H2 Green Steel، در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه فولاد بدون سوخت فسیلی در شمال سوئد، از جمله تأسیسات هیدروژنی پایدار است، که در سال 2024آغاز به تولید میکند .

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ