نصب 116 تیر برق T شکل جدید تا پایان سال 2024 در انگلیس!

انگلیس قصد دارد برای افزایش ظرفیت خطوط انتقال برق، نیروگاه هسته ای هینکلی پوینت سی را با کمک تیربرق های T شکل جدید به شبکه انتقال برق ملی متصل کند.

تیربرق جدید شبکه ملی

شرکت National Grid پروژه نصب ۱۱۶ تیر برق T شکل جدید را جهت اتصال شبکه برق نیروگاه هسته ای Hinkley Point C به شبکه برق ملی بریتانیا به پایان رسانده است. این تیرهای برق جدید سبک تر، مقاوم تر و مقرون به صرفه تر از تیرهای برق فعلی هستند. با کمک این فناوری، نیروگاه هسته ای Hinkley Point C می تواند برق مورد نیاز 6 میلیون مشترک خانگی و صنعتی را در سراسر بریتانیا به راحتی تامین کند. این دکل ها در یک مسیر 57 کیلومتری از شبه جزیره جنوب غربی انگلیس نصب شده اند. با این اتصال شبکه برق ظرفیت بیشتری برای جذب انرژی تجدیدپذیر از شبه جزیره جنوب غربی پیدا می کند.

اولین تیر برق T-pylon در سپتامبر 2021 ساخته شد. تیرهای برق T شکل جدید می توانند تاثیر کمتری در چشم انداز محیط اطراف مسیر 57 کیلومتری داشته باشند. علاوه براین، می توانند پیامدهای زیست محیطی را تا حد زیادی کاهش دهند.

تیرهای برق T شکل جدید 35 متر ارتفاع دارند و یک سوم کوتاهتر از تیرهای برق رایجی هستند که در شبکه ملی توزیع استفاده می شوند. این ویژگی باعث می شود آنها فضای کمتری را اشغال کنند. دکل های T-pylon ساختار متفاوتی نسبت به نسل های قدیمی دارند. هر تیر برق به یک قطب منفرد مجهز است که بازوهای متقاطع T شکل را نگه می دارد. این بازوها هادی های ولتاژ بالا را در شکل "گوشواره" الماسی نگه می دارند. این ساختار کمک می کند تیرهای برق T شکل از نظر ظاهری جذاب تر از تیرهای برق سنتی به نظر برسند.

تیربرق آخرین دکل

آخرین عایق از 232 عایق الماسی شکل T-Structures به تازگی توسط یک جرثقیل در محل T-pylon بین شهرهای Yatton و Kenn در شمال سامرست توسط National Grid و پیمانکار اصلی Balfour Beatty نصب شد. تمام تیربرق های T شکل جدید تا اواخر سال 2024 وارد مدار گردید.

روکسان فیشر-ردل، مدیر ارشد پروژه ملی شبکه اتصال هندکلی، گفت: «تیربرق های T شبکه ملی اولین طراحی جدید برای خطوط برق هوایی در طول یک قرن گذشته است و نقش مهمی در انتقال انرژی کم کربن به میلیون‌ها نفر خواهد داشت.»

فیشر-ردل در ادامه گفت: "نصب تمام 116 سازه T-pylon به یک نقطه عطف بزرگ در صنعت انتقال برق تبدیل شده است. ما بی صبرانه تا سال 2025 منتظرتکمیل کامل این پروژه هستیم. این پروژه نقش کلیدی در انتقال انرژی پاک خواهد داشت."

نیروگاه هسته ای Hinkley Point C در انگلستان توسط یک شرکت فرانسوی به نام Électricité de France (EDF) ساخته می شود. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های انرژی در جهان محسوب می شود و تا امروز حدود 160 نیروگاه در سراسر جهان ساخته است. نیروگاه هسته ای Hinkley Point C یک پروژه مهم انرژی پاک در انگلستان است. این نیروگاه می تواند در سال 400 مگاوات برق تولید کند. نیروگاه هسته ای جدید قرار است به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی کمک کند.


چاپ