استفاده از پهبادهای بادبانی برای محافظت از جانوران دریایی!

پهبادهای بادبانی خودران شرکت Seabird Technologies می توانند برای محافظت از جانوران دریایی به کار گرفته شوند.

پهبادهای بادبانی خودران

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از وب سایت شرکت saildrone؛ پهبادهای بادبانی خودران جدیدی که در حال توسعه هستند می توانند برای محافظت از اکوسیستم دریایی در برابر آلودگی و سایر تهدیدات کاربرد زیادی داشته باشند. این پهبادها قادرند مناطق دریایی را زیر نظر بگیرند، آلودگی و مشکلات را شناسایی کنند و به محققان در جمع آوری داده ها کمک کنند.

یکی از شرکت های سازنده نسل جدید پهبادهای خودران، Seabird Technologies است. این شرکت به تازگی از پهباد بادبانی خودران خود به نام Seabird One رونمایی کرد. این پهباد می تواند با یک بار شارژ کامل تا 100 مایل در ساعت پرواز کند. دوربین های دید دور Seabird One قادر هستند از فاصله دور تصاویر باکیفیتی از اشیاء ثبت کنند. علاوه براین، به سنسورهای زیستی مجهز هستند که می تواند مناطق دریایی را با نهایت دقت پایش کنند.

البته شرکت های دیگری هم مانند Ocean Aero در حال ساخت پهبادهای بادبانی خودران هستند. این شرکت پهبادی به نام Seaglider ساخت که قادراست تا عمق 1000 فوت زیر آب شنا کنند. به علاوه، از طریق سنسورهای هواشناسی و زیستی می توانند زندگی جانوران دریایی را در آب های عمیق به صورت کامل زیر نظر بگیرند. محققان با استفاده از پهبادهای بادبان، مناطق دریایی را در صورت بروز انواع آلودگی مانند آلودگی نفتی یا سایر آلودگی ها به صورت لحظه ای زیر نظر می گیرند. یکی از کارهای جالبی که می توان با کمک آنها انجام داد: شناسایی و ردیابی نهنگ ها، دلفین ها و سایر گونه های جانوران دریایی در معرض انقراض است. پهبادهای بادبانی خودران یک فناوری جدید در عصر حاضر است که پتانسیل زیادی برای محافظت از اکوسیستم دریایی دارند.

مزایای پهبادهای بادبانی خودران

پهبادهای بادبانی خودران مزایای زیادی نسبت به سایر فناوری های نظارتی موجود در صنایع دریایی دارند. این پهبادها می توانند بدون نیاز به سوخت یا شارژ مجدد مدت طولانی پرواز یا در آب های عمیق شنا کنند. آنها به مناطقی دسترسی دارند که هیچ کشتی یا هواپیمایی قادر به شناسایی آنها نیست.

چالش های پهبادهای بادبانی خودران

چالش های زیادی در مراحل ساخت پهبادهای بادبانی خودران وجود دارد که باید برطرف شود. یکی از این چالش ها، قیمت بالای آنهاست. به غیر از این، آنها در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی از استحکام خوبی برخوردار نیستند و به همین علت زود آسیب می بینند.

چشم انداز

با پیشرفت فناوری، شرکت ها قادرند پهبادها ارزان تر، بادوام تر و کارآمدتری بسازند. در نتیجه، استفاده از آنها برای حفاظت از زندگی جانوران دریایی مقرون به صرفه تر و موثرتر خواهد بود.


چاپ