سگ رباتیک که می تواند در سطوح مختلف فوتبال بازی کند

محققان دانشگاه MIT سگ رباتیکی ساختند که قادر است در زمین های شنی، چمن و برفی فوتبال بازی کند.

سگ رباتیک

مهندسان بخش آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی (CSAIL) دریبل‌بات، دانشگاه MIT سگ روباتی را توسعه داده‌اند که قابلیت فوتبال بازی کردن در زمین های مختلف را دارد.

رباتDribblebot آموزش‌های زیادی دیده است تا بتواند در محیط‌های گوناگون حرکت کند. مهندسان ربات، توپ و زمین را در محیط کامپیوتر شبیه سازی کردند. سپس آن ها را با پارامترهای مختلف مورد آزمایش قرار دادند. در نهایت، 4 هزار نسخه از ربات را در کامپیوتر به صورت همزمان در شرایط مشخص شده قرار دادند تا بتوانند 4 هزار برابر سریع تر از حالت عادی آموزش ببینند.

یکی از ویژگی هایی که این ربات را از نمونه های مشابه متمایز می کند، امکان پیمایش آن در زمین های نا آشناست. DribbleBot با کمک کنترل کننده بازیابی که در سیستم آن تعبیه شده است می تواند از سقوط نجات پیدا کند. این کنترل کننده به ربات کمک می کند تا هنگامی که سقوط کرد بتواند دوباره بلند شود و به تنظیمات دریبلینگ برگردد و به تعقیب توپ ادامه دهد. حرکت توپ در زمین های گوناگون، رباتی می خواهد که قادر باشد حرکت خود را براساس نیروی وارد شده تطبیق دهد.

گیب مارگولیس، دانشجوی دکترای MIT که این پروژه را آزمایشگاه هوش مصنوعی غیرممکن رهبری می‌کند، گفت: با گذشت زمان، حرکت ربات با توپ فوتبال و سرعت آن بهتر و بهتر خواهد شد. این ربات زمان حرکت، نمی‌داند که دقیقاً چگونه باید توپ را به سمت جلو ببرد و تصمیمات خود را به صورت لحظه ای می‌گیرد.

یکی از کارهایی که انجام دادیم استفاده از رویکرد یادگیری تقویتی است. در این روش، ما یک پاداش خوب مشخص می کنیم تا ربات در یادگیری دریبل خوب عمل کند. هنگامی که پاداش را طراحی کردیم، تمرین را با ربات شروع می کنیم: مدت تمرین هایی که ما در زمان واقعی انجام می دهیم تا چند روز است ولی در محیط شبیه سازی طولانی تر از این خواهد بود!


چاپ