نیروی دریایی آمریکا به سیستم های جدید هدف گیری مجهز می شود

شرکت نورث گورمن سیستم های جدید هدف گیری دستی NGHTS را به سفارش نیروی دریایی ایالات متحده می سازد.

 سیستم هدف گیری دستی

شرکت نورث گورمن (Northrop Grumman)برنده مناقصه ساخت نسل جدیدسیستم های هدف گیر دستی نیروی دریایی آمریکا شد. این سیستم هدف گیری پیشرفته نه تنها قابلیت هدف گیری دقیق را پشتیبانی می کند بلکه، می تواند در نقاط کور که امکان ردیابی GPS وجود ندارد با استفاده از اشعه لیزر هدف را ردیابی کند. NGHTS با استفاده از تصویر برداری لیزری هدف را پیدا می کند و محل دقیق آن را به نیروها اعلام می کند.


سیستم هدف گیری NGHTS از سه سنسور تشکیل می شود: تصویربرداری رنگی در روز، تصویربرداری در نور کم و تصویربرداری حرارتی در تاریکی کامل. علاوه بر این، سیستم به یک ردیاب GPS با دقت بالا و یک قطب نما برای خوانش های زاویه آزیموت (یک زاویه اندازه گیری در دستگاه مختصات کروی است.) مجهز است تا مشخصات هدف را بتواند برحسب درجه نمایش دهد. این دستگاه حدود 10 پوند وزن دارد و در برابر شرایط سخت مانند تغییرات دمایی، لرزش، مه شدید و ارتفاع مقاومت بالایی دارد. از همه مهم تر، می توان قطعات اصلی NGHTS را در میدان نبرد به صورت سه بعدی چاپ کرد.

نحوه کار سیستم هدف گیری

NGHTS حتی می تواند در سخت‌ترین مکان‌های جغرافیایی از نظر زیست‌محیطی و فیزیکی، دقیق ردیابی کند. در حالت عادی زمانی که هوا گرگ و میش می شود، ردیابی اهداف کار بسیار سختی است اما، سیستم جدید با رابط کاربری گرافیکی ساده (GUI) که دارد تصویر واضحی از محل دقیق هدف نشان بدهد. این تجربه کاربری بهبودیافته به هواپیماهای جنگی اجازه می دهد تا بدون توجه به شرایط، محل دقیق هدف را در عملیات بمباران کند.


چاپ