نمایشگر اپل واچ های 2024 از microLED ساخته می شود

اپل قصد دارد از نمایشگرهای microLED در اپل واچ های 2024 استفاده کند.

نمایشگر جدید اپل واچ

طبق گزارش بلومبرگ، اپل می خواهد برای کاهش وابستگی خود به شرکت های کره ای برای ساخت نمایشگر، ساخت نمایشگر گوشی های آیفون و اپل واچ را آغاز کند. این شرکت کوپرتینویی می خواهد تا اواخر سال 2024 برای ساخت اپل واچ های جدید خود نمایشگرهای OLED را با نمایشگرهای microLED تعویض کند. نمایشگرهای جدید در ساخت محصولات دیگر از جمله گوشی های آیفون جدید نیز به کار گرفته می شود. نمایشگرهای میکرو ال ای دی رنگ ها را زنده تر و شفاف تر نشان می دهد و کاربر فکر می کند محتواهای ساعت در بالای شیشه آن نقاشی شده اند. علاوه بر این، کاربر می تواند زاویه دید بهتری نسبت به آن داشته باشد.

این خبرگزاری اولین بار در سال 2018 از توسعه نمایشگرهای Apple پرده برداشت. این شرکت قرار بود ابتدا از این نمایشگر در سال 2020 رونمایی کند اما، به علت هزینه های ساخت و چالش های مربوط به توسعه با مشکل مواجه شد. حالا اپل به دلایل سیاست های خارجی آمریکا می خواهد زمان بیشتری به ساخت آن اختصاص دهد.

وجود تاخیرهای احتمالی آینده، احتمال دارد ساخت اولین نمایشگر را تا سال 2025 به عقب بیندازد. این فناوری یکی از حیاتی ترین پروژه های این شرکت آمریکایی است. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است این غول فناوری چندین میلیارد دلار برای توسعه این نمایشگر هزینه کرده است و هم اکنون نیز مشغول آزمایش این صفحه نمایش بر روی اپل واچ اولتراست.

Apple این نمایشگر را در واحد سانتا کلارا شرکت واقع در ایالت کالیفرنیا می سازد. پیش بینی می شود، این شرکت بخواهد تولید انبوه این نوع صفحات نمایش را برون سپاری کند.


تغییر رویه اپل به سمت ساخت نمایشگرهای اختصاصی می تواند ضربه بزرگی به تامین کنندگان آن مخصوصا سامسونگ و ال جی بزند. البته، این خبرجدیدی برای آن ها نخواهد بود زیرا، تامین کنندگان از مدتها قبل خود را برای آن آماده کرده بودند. از اقدامات دیگر این غول فناوری می توان به، جایگزین کردن پردازنده های اینتل رایانه های رومیزی اشاره کرد. علاوه بر آن، این شرکت می خواهد تا سال 2025 از چیپست‌های بی‌سیم خود در آیفون‌ها استفاده کند.


چاپ