اریکسون با اپل بر سر حق ثبت اختراع پنت 5G به توافق رسید

اریکسون روز جمعه اعلام کرد با شرکت اپل برای حل اختلافات فی ما بین بر سر حق ثبت اختراع پنت های بی سیم 5G در گوشی های آیفون به توافق رسیده است.

شرکت اریکسون
براساس گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت اریکسون (ERICb.ST) اعلام کرد که به اختلاف خود با اپل بر سر پرداخت حق امتیاز پتنت های بی سیم 5G در آیفون‌ها پایان می دهد. این شرکت افزود در حال حاضر با اپل یک توافقنامه مجوز ثبت اختراع جهانی (AAPL.O) منعقد کرده است.

شرکت سوئدی سازنده تجهیزات مخابراتی گفت که این قرارداد چند ساله شامل مجوزهای جهانی فناوری‌های سلولی ثبت‌شده و برخی حقوق ثبت اختراع های جدید نیز می‌شود. در این بیانیه آمده است: «این حل و فصل به تمام اختلافات حقوقی مربوط به پتنت بین طرفین پایان می دهد.»


این قرارداد پس از آن انجام شد که، اریکسون در ژانویه سال 2022 دومین شکایت نقض حق اختراع را علیه سازنده آمریکایی آیفون تنظیم کرد. هر دو شرکت سال‌های اخیر به علت عدم تمدید مجوز هفت ساله پتنت‌های مخابراتی که اولین بار در سال 2015 منعقد گردیده بود، شکایت‌هایی را علیه همدیگر در ایالات متحده مطرح کرده بودند.

شرکت اریکسون اولین بار در اکتبر 2021 شکایت خود را مطرح و ادعا کرد که اپل تلاش می کند تا نرخ حق امتیاز را از راه‌های غیرمنصفانه‌ای کاهش دهد. سپس بعد این شکایت؛ سازنده آیفون در دسامبر 2021 شکایتی تنظیم و در آن شرکت سوئدی را به استفاده از "تاکتیک‌های قوی بازدارنده" برای تمدید پتنت متهم کرد.


اریکسون روز جمعه درآمدهای مربوط به حقوق مالکیت معنوی (IPR) در سه ماهه چهارم سال جاری را 5.5 تا 5.0 میلیارد کرون سوئدی (530.3 میلیون دلار تا 578.5 میلیون دلار پیش بینی کرد. البته بخشی از این درآمد مربوط به، تسویه حساب با سایر دارندگان مجوز IPR است.

(1 دلار = 10.3720 کرون سوئد)


چاپ