دوربین عکاسی به اندازه یک دانه نمک با تصاویر باکیفیت

این دوربین جدید فوق فشرده به اندازه یک دانه نمک است و عکس های خیره کننده ای می گیرد.

نبوغ علمی به این معناست که دوربین‌ها همچنان کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند و جدیدترین دوربین‌هایی که ظاهر می‌شوند نه تنها بسیار کوچک هستند - به اندازه یک دانه نمک - بلکه می‌توانند تصاویری با کیفیت بسیار بهتر از بسیاری از دوربین‌های فوق فشرده دیگر تولید کنند.
با استفاده از فناوری موسوم به متاسطح که با 1.6 میلیون پست استوانه ای پوشانده شده است، این دوربین قادر است عکس های تمام رنگی را ثبت کند که به خوبی تصاویر گرفته شده توسط لنزهای معمولی نیم میلیون برابر بزرگتر از این دوربین خاص است.

UltraCompactCamera 1024

ابزار فوق کوچک این پتانسیل را دارد که در طیف وسیعی از سناریوها مفید باشد، از کمک به ربات‌های نرم مینیاتوری در کاوش جهان گرفته تا ارائه ایده بهتر به کارشناسان از آنچه در اعماق بدن انسان در حال رخ دادن است.
Ethan Tseng دانشمند کامپیوتر از دانشگاه پرینستون در نیوجرسی می‌گوید: « طراحی و پیکربندی این ریزساختارهای کوچک برای انجام آنچه می‌خواهید چالش برانگیز بوده است. چراکه برای این کار خاص یعنی گرفتن تصاویر با میدان دید بزرگ RGB، قبلاً مشخص نبود که چگونه میلیون‌ها ساختار نانو را همراه با الگوریتم‌های پس پردازش طراحی کنیم.»
یکی از ترفندهای ویژه دوربین، ترکیب سخت‌افزار با پردازش محاسباتی برای بهبود تصویر گرفته شده است: الگوریتم‌های پردازش سیگنال از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای کاهش تاری استفاده می‌کنند که در غیر این صورت با دوربین‌هایی با این اندازه رخ می‌دهد. این دوربین به طور موثری از نرم افزار برای بهبود دید خود استفاده می کند.

UltraCompactCameraPicture

دوربین موجود در اندازه میکرو (سمت چپ) در مقابل مدل جدید (راست).

در ادامه، این الگوریتم‌ها می‌توانند برای چیزی بیش از بهبود تصویر مورد استفاده قرار گیرند. آنها می توانند برای تشخیص خودکار اشیاء خاصی که دوربین به دنبال آن است، مانند علائم بیماری در بدن انسان، مستقر شوند.
این پردازش به ساختار فراسطحی اضافه می‌شود که عدسی‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی خمیده معمول را با موادی به عرض نیم میلی‌متر جایگزین می‌کند. هر یک از 1.6 میلیون پست استوانه‌ای به‌صورت جداگانه طراحی شده‌اند تا به بهترین شکل از آنچه در جلوی دوربین است، با مدل‌سازی محاسباتی برای انجام پیکربندی بهینه استفاده کنند.
جوزف میت، مشاور تصویربرداری کامپیوتری، می‌گوید: «اهمیت کار منتشر شده تکمیل کار هرکول برای طراحی مشترک اندازه، شکل و مکان میلیون‌ها ویژگی متاسطح و پارامترهای پردازش پس از تشخیص برای دستیابی به عملکرد تصویربرداری مطلوب است.»
نیترید سیلیکون شیشه مانندی که متاسطح از آن ساخته شده است، ماده ای است که با فرآیندهای تولید الکترونیک معمولی مطابقت دارد، به این معنی که افزایش تولید این دوربین های فوق ریز با استفاده از روش ها و تجهیزاتی که قبلاً ساخته شده اند، نباید خیلی سخت باشد.

TinyCameraSurface

بنابراین در حالی ، نشانه‌های خوبی وجود دارد که امکان‌پذیر است، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای رساندن این محصول از آزمایشگاه به یک خط تولید تجاری وجود دارد. پس از انجام این کار، به دوربین‌های فوق‌العاده کوچکی دسترسی خواهیم داشت که می‌توانند در واقع عکس مناسبی بگیرند.
استفاده بالقوه دیگری برای دوربین های مینیاتوری مانند این وجود دارد: استفاده از آنها به عنوان یک لایه پوشش برای تبدیل کل سطوح به دوربین، رفع نیاز به دوربین معمولی بالای صفحه نمایش لپ تاپ یا پشت تلفن هوشمند.
فلیکس هاید، دانشمند کامپیوتر، می‌گوید: «ما می‌توانیم سطوح جداگانه را به دوربین‌هایی تبدیل کنیم که وضوح فوق‌العاده بالایی دارند، بنابراین دیگر به سه دوربین در پشت تلفن خود نیاز نخواهید داشت، اما تمام پشت تلفن شما به یک دوربین غول‌پیکر تبدیل می‌شود».


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ