اولین باغ وحش هولوگرام جهان با جلوه های سه بعدی در استرالیا!!

شرکت Axiom Holographics از اولین باغ وحش هولوگرام جهان با جلوه های سه بعدی رونمایی کرد.

باغ وحش هولوگرام 1

شرکت Axiom Holographics یک باغ وحش جدید با بیش از 50 تصویر هولوگرام مانند سینماهای چهاربعدی راه اندازی کرد. بازدید کنندگان در این باغ وحش می توانند تصاویر حیوانات مختلف از فیل گرفته تا دایناسور را از نزدیک لمس کنند. استرالیا با این اقدام یک جهش بزرگی در صنعت سرگرمی انجام داده است. این جاذبه توریستی دسامبر سال گذشته در بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند استرالیا افتتاح شد.

باغ وحش هولوگرام چیست؟

اگر اطلاعات زیادی در مورد باغ وحش های هولوگرام ندارید، نگران نباشید! در باغ وحش های هولوگرام شما می توانید تصاویر سه بعدی واقعی حیوانات را به صورت شناور در هوا ببینید و لمس کنید. حسی شبیه به پیاده روی در پارک ژوراسیک به شما دست خواهد داد. بازدیدکنندگان می توانند فیل ها، زرافه ها، دایناسورها و حتی نهنگ های غول پیکر را با جزئیات کامل به صورت زنده مشاهده کنند.

باغ وحش هولوگرام 4

باغ وحش هولوگرام فقط یک باغ وحش ساده نیست!

باغ وحش هولوگرام فقط یک باغ وحش ساده از حیوانات نیست. این نمایشگاه‌ها می تواند شما را به زمان های خیلی دور ببرد. از دشت‌های وسیع آفریقا گرفته تا مناظر سرد قطب شمال و حتی به دوران ماقبل تاریخ و زیستگاه های دایناسورها! چیزی که این باغ وحش را از نمونه های مشابه متمایز می کند این است که فناوری جدید به چندین نفر به صورت همزمان امکان می دهد با عینک های مخصوص تصاویر یکسانی را ببینند. یکی از ویژگی های جالب دیگر آن، حفظ موقعیت در حین حرکت تماشاچی است. به عبارت دیگر، زمانی که شما حرکت می کنید تصاویر هولوگرام ها در همان موقعیت ثابت می ماند.

باغ وحش هولوگرام 3

شرکت سازنده با اجرای عناصر چهار بعدی مانند باد، دما و حتی بو تصاویر را واقعی تر نمایش می دهد. کاربر زمانی که در برابر بادهای قطب شمال قرار می گیرد می تواند بوی دشت های وحشی آن محل را استشمام کند. Axiom Holographics در ساخت این قلمرو خارق‌العاده سنگ تمام گذاشته است. آن‌ها جلوه‌های 4 بعدی را به نمایشگاه‌ها اضافه کرده‌اند و عناصری مانند باد، دما و حتی بو را برای افزایش واقع‌گرایی اضافه کرده‌اند. همانطور که در میان نسیم قطب شمال ایستاده اید یا بویی از دشت های وحشی می خورید، خود را کاملاً در این جهان های نفس گیر غرق خواهید کرد.

باغ وحش هولوگرام 2

داخل باغ وحش هولوگرافیک با مساحتی حدود 1500 متر مربع دو تونل بزرگ 20 متری وجود دارد. دیواره این تونل ها با نمایشگرهای 5 متری تزئین شده اند. اتاق هایی که دراین تونل ها دیده می شود با پرده از هم جدا شده اند. اتاق‌های کوچک‌تر به سبک اتاق فرار طراحی شده اند که بازدیدکنندگان می توانند در آنجا حیوانات کمتر شناخته‌شده ای مانند دراکولا و فرانکنشتاین را تماشا کنند.

ایده ساخت این باغ وحش برای اولین بار توسط بروس دل، مدیرعامل شرکت Axiom مطرح شد. او به دنبال راهی بود تا از آن طریق مردم بتوانند مکان های رویایی مورد علاقه خود را از راه دور ببینند و لمس کنند. در نهایت، این جاذبه توریستی توانست این هدف بروس رو عملی کند. در حال حاضر، این شرکت قصد دارد نمونه مشابه این باغ وحش را در کشورهای ژاپن، آمریکا و حتی اروپا بسازد.


چاپ