قیمت و مشخصات ساعت هوشمند Huawei Watch Ultimate 2023

ساعت جدید هواوی مدل Watch Ultimate احتمالا بهترین ساعتی است که هواوی تا امروز عرضه کرده است.

huawei watch2023 1

براساس گزارش جی.اس.ام ارنا؛ ساعت جدید هواوی با درجه بندی، حالت کاوش برای انواع فضای باز و دوام بالا می تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. ساعت های Watch Ultimate فقط در یک ابعاد 1.5 اینچی یا با قطر 48.5 میلی متری عرضه می شود. قیمت آن فرقی با ساعت های اپل واچ اولترا و گلکسی واچ 5 پرو ندارد. اما، تجربه کاربری آن با مدل های دیگر فرق دارد بنابراین افراد خاصی طالب آن خواهند بود.

طراحی و ساخت

هواوی این ساعت را فقط در رنگ آبی و بند تیتانیومی عرضه می کند. این ساعت از دو قاب فلزی تشکیل شده است یک قاب مایع از جنس زیرکونیوم و یک قاب سرامیکی . محافظ شیشه ای صفحه نمایش آن از جنس یاقوت کبود است. در بسته بندی آن دو بند لاستیکی از نوع نیتریل هیدروژنه قرار داده شده است که نسبت به بندهای فلورالاستومر دوام بیشتری دارند و سبک تر هستند.

huawei watch2023 2

با وجود آن که بندهای تیتانیوم ظاهر شیک تری دارند اما، بندهای لاستیکی برای استفاده روزانه و ورزش مناسب تر هستند. این ساعت به لحاظ اندازه بزرگ و ظاهر شیک مرزهای بین ساعت های کلاسیک و پوشیدنی های هوشمند را از بین برده است. ساعت جدید در برابر آب، گل، تابش شدید آفتاب، .ضربه و عرق زیاد مقاومت بالایی از خود نشان داد

huawei watch2023 3

این شرکت چینی برای اولین باز از نمایشگرهای LTPO AMOLED در ساعت Ultimate استفاده کرد. صفحه نمایش های جدید نرخ های بروزرسانی مختلف را پشتیبانی می کنند. طبق گزارش در شرایط خاصی مانند حالت Always On Display(AOD) یا صفحه نمایش همیشه روشن این نرخ تا 1 هرتز نیز کاهش می یابد. قرار دادن یک دکمه سوم در بالای سمت چپ دسترسی سریع تر به عملکردهای خاص را امکان پذیر می کند.

huawei watch2023 4

دکمه بالایی سمت راست چرخشی است. دکمه پایینی به عنوان میانبر ضربان قلب عمل می کند. حسگرهای که در داخل قاب قرار دارد ضربان قلب و سطح اکسیژن خون(SpO2) را اندازه گیری می کند و علاوه بر آن، امکان ثبت دقیق تر تمرینات و ردیابی خواب را دارد.

huawei watch2023 4

تنها مشکلی که ساعت هوشمند جدید هواوی دارد عدم اتصال سلولی است. به عبارت دیگر؛ شما نمی توانید هنگام دویدن به تماس ها پاسخ دهید. این ساعت فقط از اتصال بلوتوثی پشتیبانی می کند و به سیستم مکان یابی GPS مجهز است. تا زمانی که گوشی در محدوده برد قرار بگیرد ساعت می تواند، سوابق شما را ذخیره کند. بدنه Watch Ultimate طوری طراحی شده است تا بتواند سیگنال آنتن را در مناطق جنگلی، کوهستانی و محیط‌های شهری با استفاده از ماهواره‌های L1 و L5 تقویت کند.

نرم افزار

هوآوی Watch Ultimate با سیستم عامل HarmonyOS 3.0 عرضه می شود. یکی از ویژگی های جالب آن، دکمه میانبر سمت چپ است که به شما زمانی که گم شدید کمک می کند با تنظیم نشانگرها، راه برگشت را پیدا کنید. البته بهتر است زمان سفر به حیات وحش، همیشه یک گوشی با شارژ کامل، مقداری آب و غذا به همراه خود داشته باشیدعلاوه بر این، همیشه به یکی از نزدیکان یا دوستان خود اطلاع دهید که به کجا می خواهید سفر کنید.

huawei watch2023 5

مقاوم در برابر آب

یکی از ویژگی های مهم آن، مقاومت زیاد در برابر نفوذ آب است. تا قبل از این، گلکسی GT-3 pro می توانست تا عمق 10 متری از سطح آب دوام بیاورد اما ساعت هواوی از این مقدار هم فراتر رفته است. واج اولتیمت با دریافت گواهینامه ATM10 می تواند تا عمق 100 متری به راحتی کار کند. صفحه نمایش آن در این عمق کار نمی کند و دکمه های آن زمانی که حالت غواصی فعال باشد می تواند تجهیزات غواصی نظیر لباس های نئوپرن، باله و مخازن هوا را کنترل کند.

huawei watch2023 7

عمر باتری

ساعت Watch Ultimate به علت ظرفیت بالای باتری، در اندازه بزرگ طراحی شده است. ظرفیت باتری آن 530 میلی آمپر ساعت می باشد و می تواند در حالت معمولی تا 14 روز بدون وقفه کار کند. در غیر اینصورت، تا 8 روز می تواند شارژ را نگه دارد.

huawei watch2023 8

Watch Ultimate، بزرگترین پوشیدنی هوآوی که تا به حال ساخته شده است، آشکارا با باتری کافی عرضه می شود. ظرفیت سلول 530 میلی آمپر ساعت است و به ما قول 14 روز عمر باتری با استفاده معمولی و 8 روز با استفاده سنگین داده شده است.

به عنوان مثال، در حالتی که حالت تمرین روزانه بدنی، اعلان ها و سنسورهای دیگر فعال باشند شارژ آن در کمتر از یک هفته تمام شد و نیاز به شارژ مجدد داشت. شارژ آن توانست در مدت 64 دقیقه از صفر به 100 برسد.

قیمت

این ساعت هوشمند چینی در اواخر مارس 2023 با قیمت حدودی 900 تا 1000 دلار برای فروش عرضه شد. اما، هواوی وویجر آبی در اروپا با قیمت 800 یورو عرضه شد و مدل اکسپدیشن مشکی با قیمت 750 یورو به فروش می رسد. این قیمت خیلی بالاست اما با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن، معقول به نظر می رسد.

huawei watch2023 9


چاپ