افزودن قابلیت اثر انگشت به درب ورودی خانه ها

مخترع جوانی به نام Jaison Dasika موفق شده است با افزودن قابلیت اثر انگشت به درب های ورودی منازل، امنیت آن ها را تقویت کند.

pass finger
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ افزودن حسگر اثر انگشت می تواند امنیت خانه ها را دو برابر کند. شما این قابلیت را حتی در مدل مفهومی خودروی جدید فولکس واگن به نام GEN.TRAVEL EV نمی بینید. این درب سفارشی مجهز به یک حسگر اثرانگشت است که به‌عنوان یک نوع سیستم هشدار امنیتی عمل می‌کند. سیستم قفل درب جیسون، اثرانگشت را از طریق تابش LED برای جلوگیری از ورود مزاحمان به خانه استفاده می کند. این سیستم امنیتی علاوه بر آن، از یک موتور سروو تشکیل شده است که از طریق یک برد میکروکنترلر هدایت می شود.


این برد میکروکنترلر؛ هنگامی که فرمان باز کردن درب آپارتمان را پس از احراز هویت اثر انگشت دریافت می کند، دستگیره deadbolt را می چرخاند. قفل ددبولت، معمولا در بین قفل های دیگر بیشترین امنیت را در برابر سرقت دارند. این قفل بدون فنر کار می کند و فقط با چرخاندن یک دستگیره یا کلید حرکت می کنند.


حالا برای شناسایی اثر انگشت، به یک برد آردوینو (این بردها نیازی به پروگرامر ندارد)همراه با اسکنر اثر انگشت نیاز است. یک پایه هم با قابلیت چاپ سه بعدی برای محکم کردن حسگر اثرانگشت و قطعات سخت افزاری دیگر در قفل درب استفاده شد. هنگامی که سنسور هال افکت ( سنسوری که اگر یک هادی از میدان مغناطیسی عبور کند و خطوط میدان را قطع نماید سریع تشخیص می دهد.) تشخیص داد که درب بسته است، به طور خودکار درب را قفل می کند. بنابراین، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهیم. زمانی که دزدان سعی کنند قفل را ببندند یا حتی در را بشکنند آژیر خطر به صدا در می آید. آژیر خطر تنها زمانی فعال می شود که فرد ناشناس از اسکن اثر انگشت استفاده نکرده باشد.


چاپ